مقایسه تلویزیون صفحه تخت و منحنی

مقایسه ی تلویزیون های صفحه تخت و منحنی

مقایسه تلویزیون صفحه تخت و منحنی

این روزها با وجود مدل‌ها و برندهای مختلف تلویزیون‌ها در بازار، انتخاب یک تلویزیون مناسب بسته به نیازهای روزانه خود، کار بسیار دشواری شده است به نحوی که بعضی از افراد پس از انتخاب برندهای مختلف نظیر سامسونگ، ال جی و سونی این سوال برایشان پیش می‌آید که نوع صفحه آن تخت باشد یا منحنی؟! بنابراین ما در این مقاله از سلام‌ بابا قصد داریم به مقایسه تلویزیون های صفحه تخت و منحنی بپردازیم تا شما ضمن آشنایی با معایب و مزایای هر کدام بتوانید با آگاهی کامل نسبت به خرید آنان اقدام کنید.

تولیدکنندگان تلویزیون‌های منحنی عرضه این نوع نمایشگر را انقلابی در صنعت تلویزیون قلمداد می‌کنند و معتقدند این تکنولوژی تغییر مهمی در طراحی تلویزیون ایجاد کرده است به صورتی که ارائه زاویه دید بهتر و طبیعی نشان دادن تصاویر را از جمله ارجحیت‌های آن ذکر می‌کنند ولی از طرف دیگر منتقدان بر این باورند که ایجاد اعوجاج هنگام تغییر زاویه دید، کاهش بازتاب نور برای بیننده و قیمت بالا از جمله نکات نه چندان جالب موجود در این تلویزیون‌ها می‌باشد و این فضای رسانه‌ای تنها برای بازار گرمی این شرکت‌ها می‌باشد.

اگر به دنبال واقعیت نهفته در زیر این ماجرا هستید پس تا پایان مقاله ما را دنبال کنید تا به شرح و تفصیل این موضوع بپردازیم.

طراحی تلویزیون های تخت و منحنی

مقایسه تلویزیون صفحه تخت و منحنی

تلویزیون‌های تخت به دلیل وجود خطوط مستقیم به آسانی با محیط و نمای پشتی خود می‌آمیزد و چون با سایر دستگاه‌های جانبی مثل دی وی دی یا کنسول‌های بازی در یک خط قرار می‌گیرند می‌توانید با نصب دیواری آن، جلوه بسیار زیبایی به خانه خود ببخشید. از طرف دیگر چون افراد به طور معمول با تلویزیون‌های تخت سروکار داشته اند وجود یک تلویزیون Curved در خانه می‌تواند توجه همه به خصوص مهمانان را به خود جلب کند؛ قاب تلویزیون‌های منحنی به دلیل انحنای موجود در آن نسبت به مدل‌های تخت ضخیم‌تر می‌باشد و این نکته را به خاطر داشته باشید که در صورت نصب دیواری تلویزیون‌های منحنی، بیرون زدگی لبه‌ها در مقایسه با حالت ایستاده بیشتر خودنمایی می‌کند.

 

زاویه دید

زاویه دید در تلویزیون‌های تخت تا حد زیادی به نوع پنل آن بستگی دارد، به طور مثال تلویزیون‌هایی با پنل IPS دارای زاویه دید بهتری نسبت به مدل‌های دارای پنل VA می‌باشند؛ همچنین در OLED ها از کیفیت تصاویر در حین  تماشا با زوایه غیر مستقیم کاسته نمی‌شود که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مقایسه پنل IPS با پنل VA سری بزنید. انحنای موجود در تلویزیون‌های خمیده این امکان را برای شما فراهم می‌کند که حتی در صورتی که به تلویزیون با زاویه غیر مستقیم می‌نگرید تصاویر به صورت واضح برای شما به نمایش در خواهد آمد.

از طرف دیگر زاویه دید تلویزیون‌های منحنی که یکی از مزایای این سری به شمار می‌رود نیز می‌تواند نقص‌هایی داشته باشد؛ به طور مثال بر اساس تست‌های انجام شده زاویه دید ایده آل آن بین 35- تا 35+ اندازه گیری شده است و یا انعکاس تصاویر و یا نور در صفحه آن کمی کشیده‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه تلویزیون صفحه تخت و منحنی

سایز بندی تلویزیون منحنی و تخت

اگر به دنبال خرید یک تلویزیون منحنی هستید باید این نکته را بدانید که کوچک‌ترین سایز این مدل از تلویزیون‌ها 40 اینچ می‌باشد که سایزهای بزرگتر این مجموعه گران‌تر و به طبع دارای فناوری‌های ارتقادهنده تصویر بیشتری نیز هستند. تلویزیون‌های تخت در شکل و اندازه‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند به طوری که شما می‌توانید بسته به بودجه و نیازهایتان نسبت به انتخاب آنان در سایزهای مختلف از وضوح HD تا Ultra HD اقدام کنید. در تلویزیون‌های تخت نیز همانند تلویزیون‌های منحنی با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید از کیفیت تصاویر بهتری برخوردار باشید به قول معروف هر چقدر پول بدی آش میخوری.

وقتی برای اولین بار این تلویزیون‌ها وارد بازار شدند یکی از استدلال‌هایی که زیاد مورد توجه قرار گرفت اندازه صفحه نمایش این تلویزیون‌ها بود که کمی افزایش یافته بود. به عنوان مثال تلویزیون 55 اینچ منحنی کمی بزرگتر از تلویزیون 55 اینچ تخت می‌باشد به طوری که اندازه تقریبی آن 55.8 اینچ است.

مقایسه تلویزیون صفحه تخت و منحنی

مزایا تلویزیون منحنی

  • گستره دید وسیع تر
  • کنتراست و وضوح بهتر
  • عمق بخشی بیشتر به تصاویر
  • ظاهر زیبا و در عین حال شیک و به روز
  • شبیه سازی فضای سینما برای فیلم دوستان

معایب تلویزیون منحنی

  • سایز زیر 40 اینچ ندارند!!
  • تأثیر نامحسوس انحنای موجود بر روی تصاویر
  • بسط دادن یا کشش انعکاس تصاویر موجود در محیط
  • منحنی، تحریفات هندسی ظریفی در محتوا پخش شده را ایجاد می کند
  • نصب دیواری این تلویزیون ها به دلیل بیرون زدگی کناره ها رواج زیادی ندارد
  • گران بودن تلویزیون های منحنی نسبت به مدل های مشابه در تلویزیون های تخت

اعواج تلویزیون های منحنی

بالاخره تلویزیون تخت بخرم یا منحنی؟!

در واقع بزرگترین دلیل برای گرفتن یک تلویزیون منحنی، ظاهرش است چرا که شما هر وقت به آن نگاه کنید ازش لذت می‌برید. اگر علاقه‌مند به تماشای فیلم به وسیله تلویزیون‌های خانگی هستید پس تلویزیون‌های منجنی راسته کار خودتان است چون اولاً انحنای موجود در آن می‌تواند تداعی کننده پرده سینما برای شما باشد و ثانیاً تحدب موجود در صفحه از انحنای طبیعی چشم پیروی کرده بنابراین لبه‌های تلویزیون نیز در میدان بینایی فرد قرار گرفته و تسلط نسبی فرد بر روی کل نمایشگر بسیار عالی می‌باشد.

ولی اگر عادت دارید بر روی مبل یا کاناپه لم داده و در طول روز به تماشای برنامه‌های تلویزیونی به خصوص مسابقات ورزشی بپردازید بهترین گزینه برای شما تلویزیون‌های تخت به خصوص از نوع QLED می‌باشد چون فاصله هر نقطه از نمایشگر تقریباً با هر موقعیتی که شما در آن قرار دارید یک فاصله معین است؛ در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تلویزیون‌های QLED می‌توانید به مقاله کیو ال ای دی QLED چیست؟ مراجعه کنید.

مقایسه صفحه تخت و منحنی

تلویزیون صفحه منحنی یا صفحه تخت

با توجه به مطالب فوق در مورد مقایسه تلویزیون صفحه تخت و منحنی می‌توان گفت تفاوت‌های بین این دو انگشت شمار می‌باشد و در کل تفاوت چندانی با هم ندارند مگر در مواردی همچون حساسیت به بازتاب نور، زاویه دید و ظاهر آنان. پیشنهاد سلام‌ بابا به شما دوستان این می‌باشد چنانچه از نظر مالی مشکل چندانی ندارید و به طراحی و شیک بودن فضا و دکوراسیون خانه خود اهمیت می‌دهید پس ما تلویزیون های منحنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا علاوه براینکه بتوانید از کیفیت فیلم‌های به نمایش در آمده لذت کامل را ببرید بتوانید در مجالس خانوادگی نیز مهمانان خود را مبهوت این تکنولوژی بی نظیر کنید.

مقایسه قیمت تلویزیون های منحنی و تخت

همانطور که در بالا ذکر شد تفاوت در قیمت تلویزیون‌های منحنی و تخت یکی از نکات قابل توجه می‌باشد که با توجه به لیست‌های زیر می‌توانید نسبت به مقایسه و خرید تلویزیون‌های منحنی اقدام کنید. چنانچه در این مورد سؤالی دارید می‌توانید از طریق قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *