کالیبره کردن تلویزیون

کالیبره کردن تلویزیون | چگونگی تنظیم تصویر تلویزیون

کالیبره کردن تلویزیون چیست؟

تنظیم کردن تصویر تلویزیون برای افزایش دقت آن امری ضروری است. اگر کاربر اطلاعات درستی در مورد نحوه‌‌‌ تنظیم روشنایی، کنتراست و شدت رنگ تصویر نداشته باشند کالیبره کردن تلویزیون کاری مشکل و گیج کننده می‌شود. اگر تلویزیونتان به خوبی کالیبره نشود ویدیوها، تصاویر و بازی‌ها را با کیفیت اصلی خودشان نمی‌توانید مشاهده کنید. بعضی از فروشندگان شدت رنگ و روشنایی تلویزیون‌‌ها را تغییر می‌دهند، به طوری که شخص تصور کند کیفیت آن‌ها فوق‌ العاده است و در نتیجه افراد این مدل را به نسبت تلویزیون‌هایی که تنظیمات پیش‌ فرض آن‌ها واقعی‌تر به نظر می‌رسد ترجیح می‌دهند. ما در این مطلب از سلام‌ بابا نحوه کالیبره کردن تلویزیون بدون استفاده از نرم افزار یا هر وسیله دیگری را شرح می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

کالیبره کردن تلویزیون چه تاثیری در کیفیت تصویر دارد؟

زمانی که یک تلویزیون جدید می‌گیریم احتمال دارد که در هنگام تماشای فیلم یا مسابقه احساس کنیم که کیفیت خوبی ندارد چراکه شرکت‌های تولید کننده طوری تلویزیون را تنظیم می‌کنند که در ظاهر خوب به نظر برسد و افراد برای گرفتن آن ترغیب شوند. تنظیمات اولیه، تصاویر را بسیار درخشان و روشن نمایش می‌دهند که برای نمایش هر محتوایی مناسب نیست و این تنظیمات تنها برای فروشندگان و نمایشگاه‌ها کاربرد دارد تا تصاویری که نمایش می‌دهند خوب به نظر برسند. اما برای استفاده در منزل باید کالیبره کردن تلویزیون دوباره انجام شود تا تلویزیون کیفیت خوبی ارائه دهد.

ما در اینجا نحوه‌ی کالیبره کردن تلویزیون و تنظیمات ضروری را بر روی تلویزیون آموزش می دهیم. همچنین برای هر کدام از تنظیمات یک مثال می‌آوریم تا شما بهتر مسئله را درک کنید و تنظیمات مناسب برای تلویزیون خود را پیدا کنید.

نکته: ممکن است تغییر هر کدام از تنظیمات بر روی عملکرد بقیه ویژگی‌ها تاثیر بگذارد، بنابراین بررسی دوباره این تنظیمات پس از انجام، می‌تواند فکر خوبی باشد. فقط مطمئن شوید همه تنظیمات را دقیق انجام می‌دهید.

متداول ترین مشکلات تلویزیون و نحوه برطرف کردن آن‌ها

مراحل کالیبره کردن تلویزیون

Picture Mode یا حالت های تصویر

کالیبراسیون تلویزیون

حالت پیشفرض آن فیلم است. حالت فیلم یا حالت سفارشی: اولین مرحله کالیبره کردن تلویزیون که باید تنظیم کنید حالت تصویر تلویزیون است. این مورد بیشترین تاثیر را در کیفیت تصو یر دارد. معمولا تلویزیون‌ها، حالت‌های تصویر مختلفی دارند و هر کدام تنظیمات پیش فرض خود را دارند. حتی اگر شما حالت تصویر یا Picture Mode را بر روی حالت فیلم تنظیم کنید باز هم ممکن است از یک تلویزیون به تلویزیون دیگر متفاوت باشد.

برای درست کالیبره کردن تلویزیون، یکی از حالت‌های تصویر که نزدیک به تنظیمات پیش فرض خود تلویزیون است را انتخاب کنید. 

  سونی  سامسونگ ال جی هایسنس
تنظیمات توصیه شده Custom Movie Expert (Dark Room) Theater Night

تنظیمات ویژه برای بازی

برای بازی، کیفیت تصویر خوب بسیار مهم است و شما باید مطمئن شوید که تاخیر ورودی زیاد نباشد چون ممکن است جوابگو نباشد. اگر شما به بازی علاقه‌مندید و می‌خواهید Picture Mode را بر روی بازی قرار دهید شما باید به قسمت تنظیمات بروید و در انجا حالت Game را انتخاب کنید (در برخی تلویزیون ها حالت pc را باید انتخاب کرد). پس از اعمال تنظیمات شما تصویر را مانند حالت فیلم یا استاندارد مشاهده خواهید کرد.

نور پس زمینه یا Backlight

کالیبره کردن نور پس زمینه تلویزیون

یکی دیگر از مراحل کالیبره کردن تلویزیون، نور پس زمینه است. Backlight میزان روشنایی عکس را مشخص می‌کند. هر چقدر تنظیمات بالاتر باشد روشنایی تصویر نیز بیشتر است. کسانی که از تلویزیون‌ها در مکان‌های روشن استفاده می‌کنند نیاز به روشنایی بیشتر صفحه تلویزیون دارند، به نسبت کسانی که در محیط های تاریک از آن استفاده می‌کنند. اگر در محیط‌های روشن ،روشنایی صفحه نمایش زیاد نباشد، تصویر تلویزیون را نمی‌توان شفاف دید.

سلیقه‌های شخصی هم در تنظیم درست نور پس زمینه نقش دارند. تنظیمات Backlight نمی‌تواند در کیفیت نمایش عکس تاثیر چندانی داشته باشد. اگر Backlight را بیش از حد زیاد و کم کنید، می تواند کیفیت تصویر را خراب کند. بنابراین برای تنظیم نور پس زمینه قاعده‌ی‌ خاصی وجود ندارد و شما خودتان هر چقدر دوست داشتید نور پس زمینه را بالا و پایین ببرید.

تلویزیون‌های OLED

تلویزیون‌های OLED دارای نور پس زمینه نیستند، بنابراین در عوض به دنبال تنظیماتی بنام ‘OLED Light’در تلویزیون‌های اولد LG و ‘Brightness’ در تلویزیون‌های OLED سونی باشید.

روشنایی یا Brightness

روشنایی در کالیبره کردن تلویزیون

مورد دیگر برای کالیبره کردن تلویزیون روشنایی است. این پارامتر شدت روشنایی نقاط تاریک تصویر را مشخص می‌کند. اگر مقدار آن زیاد باشد، رنگ سیاه به خاکستری تبدیل می‌شود و رنگ سیاه را به طور کامل نخواهید دید و اگر روشنایی آن را خیلی کم کنید رنگ سیاه تلویزیون را خراب می‌کنید این بدان معناست که جزئیات را در تصاویر تاریک از دست خواهید داد. برای درک بیشتر این موضوع یک تصویر سیاه را انتخاب کنید و شدت روشنایی ان را کم و زیاد کنید. تقریبا تمام تلویزیون‌ها، روشنایی‌شان به طور پیش فرض روی حالت فیلم تنظیم شده و ما توصیه می‌کنیم تغیرات زیادی در ان ایجاد نکنید.

کنتراست یا Contrast

کنتراست در کالیبره کردن تلویزیون

به وسیله Contrast جزئیات را در تصویرهای روشن تنظیم می‌کنیم. کنتراست زیاد (سفیدی زیاد) در کالیبره کردن تلویزیون، باعث از دست رفتن جزئیات در قسمت‌های روشن تصویر می‌شود و اگر هم روشنایی آن را خیلی کم کنید قسمت‌های روشن تصویر به اندازه کافی که بتوان آن‌ها را دید، نور نخواهند داشت و جزئیات تصویر را کامل نمی‌بینید.

اگر می‌خواهید روشنایی آن ایده ال باشد تنظیمات آن را به پیش فرض نزدیک کنید. اما گاهی اوقات نیاز به کمی تغییر کنتراست است. با تنظیم این گزینه می‌توانید تلویزیون را برای دیدن رنگ سفید عمیق تنظیم کنید. اگر شما نمی‌خواهید جزئیات تصویر را از دست بدهید کنتراست آن را کمی افزایش دهید. این کار را روی چندین تصویر امتحان کنید و روی هر میزانی بیشترین جزئیات قابل مشاهده بود، کنتراست را در همان حد تنظیم کنید. شما می توانید در تصاویر بالا تفاوت را احساس کنید.

Sharpness یا وضوح

دقت رنگ در کالیبره کردن تلویزیون

این پارامتر شدت وضوح لبه‌‌های تصویر را تعیین می‌کند. اگر وضوح یا Sharpness را کم کنیم، تصویر مات می‌شود و برخی جزئیات مثل چین صورت از بین می‌روند، اگر آن را بیش از حد معمول زیاد کنیم نیز در کنار لبه‌‌های تصویر روشنایی غیر عادی دیده می‌شود و تصویر را به صورت هندسی نشان می‌دهد(به شکل الماس نمایش می دهد). اما اگر آن را در حالت مناسبی قرار دهید تمام جزئیات در تصویر دیده می‌شود و تصویر را همانطور که در واقعیت وجود دارد، خواهید دید.

ما به شما توصیه می‌کنیم که Sharpness را برای تلویزیون‌های ال جی، سامسونگ و شارپ و هایسنس بر روی صفر قرار دهید و برای سونی و بعضی از تلویزیون‌های سامسونگ که حالت pc دارند را بر روی 50 تنظیم کنید. تقریباً همه‌ تلویزیون‌ها گزینه‌ Sharpness را دارند و خیلی کم پیش می‌آید که تلویزیونی این گزینه را نداشته باشد. در اینجا ما دو تصویر قرار دادیم که یکی Sharpness دارد و دیگری ندارد. ان ها را با هم مقایسه کنید.

Color یا شدت رنگ

شدت رنگ در کالیبره کردن تلویزیون

پیش فرض این گزینه بر روی حالت فیلم یا سفارشی قرار دارد. شدت رنگ، مورد دیگر در کالیبره کردن تلویزیون است. از این گزینه برای اشباع رنگ عکس استفاده می‌کنیم ، پیشفرض رنگ تلویزیون‌‌ها بر روی عدد 50 درصد قرار دارد. اگر شدت رنگ مانند تصویر بالا سمت چپ کم باشد رنگ‌ها از بین می‌روند و تصویر سیاه و سفید می‌شود و تصویر به حالت شسته شده در می‌آید. و اگر آن را بیش‌تر از حد رنگ تصویر، مانند تصویر بالا سمت راست زیاد کنید، رنگ طبیعی به صورت نارنجی و حتی قرمز می‌رود و کیفیت عکس از بین خواهد رفت. امروزه تقریبا تمام تلویزیون‌ها ،حالت پیش فرض آن‌ها بر روی حالت فیلم قرار دارد و وقتی شدت رنگ را تغییر می‌دهید بیشتر  رنگ آبی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

Tint/Hue یا تن رنگ

تن رنگ در کالیبره کردن تلویزیون

پیش فرض این گزینه بر روی حالت فیلم یا سفارشی قرار دارد. مرحله بعدی در کالیبره کردن تلویزیون تن رنگ است. این گزینه رنگ سبز و قرمز تلویزیون را تنظیم می‌کند. در بالا، برای حالت شدت رنگ گفتیم که بهتر است که پیش فرض تلویزیونتان را تغیر ندهید در اینجا هم بهتر است که پیش فرض آن را تغییر ندهید و اگر هم تغییر دادید نزدیک به پیش فرض باشد.

تن یا گرمی و سردی رنگ یا Color Temprature یا Color Tone

منظور از تن یا TONE رنگ، گرمی و سردی آن است. معمولاً دو واژه‌ی سرد (Cool) و گرم (Warm) برای مشخص کردن تن آبی یا قرمز تصویر به کار برده می‌شود. وقتی تن تصویر آبی باشد، می‌توان هاله‌‌‌ای آبی رنگ را در تمام تصویر مشاهده کرد، وقتی تن رنگ قرمز باشد نیز هاله‌‌ای قرمز رنگ را می‌توان در تصویر مشاهده کرد. اما توجه کنید که تن رنگ سرد و یا گرم هر دو به نظر خوب می‌رسند، بیشتر تلویزیون‌‌ها در حالت پیشفرض تن رنگ طبیعی یا استاندارد (Natural یا Standard) قرار دارند.

تن رنگ تصویر در حالت عادی کمی نارنجی است. اگر تن رنگ سرد یا استاندارد را اعمال کردید و هاله‌ مایل به آبی می‌بینید، احتمالاً باید گزینه‌ سوم یعنی تن گرم را انتخاب کنید. توجه کنید که آبی بودن تصویر به خاطر بازتاب نور آبی رنگ محیط نباشد و یا قرمزی بیش از حد به خاطر نور مایل به قرمزی که از محیط تابیده شده نباشد.

تنظیم تعادل رنگ به این معنی است که رنگ قرمز، آبی و سبز را به رنگ خاکستری نزدیک کنید. شما برای سایه دادن به تصویر می‌توانید از این گزینه استفاده کنید و برای تغییر تعادل رنگ نیاز به تجهیزات و نرم افزارهای مخصوص این کار نیاز دارید. بنابراین این تنظیمات را رها کنید و بگذارید در همان حالت پیش فرض بماند.

سایر تنظیمات

درجه حرارت رنگ یا COLOR TONE/COLOR TEMPERATURE

درجه حرارت رنگ در کالیبره کردن تلویزیون

در جه حرارت رنگ نیز یکی دیگر از موارد کالیبره کردن تلویزیون است. درجه حرارت رنگ گرم ، تصویر را کمی زرد نشان می‌دهد و درجه حرارت رنگ سرد، تصویر را کمی آبی نشان می‌دهد. ما به شما توصیه می کنیم از رنگ گرم استفاده کنید چون این چیزی است که کالیبراتورهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. (استاندارد ان 6500K می باشد) اما زیاد مهم نیست. شما آن را روی  چیزی که خودتان دوست دارید تنظیم کنید.

سطح رنگ مشکی یا HDMI BLACK LEVELS

این گزینه برای تنظیم رنگ سیاه و سایه‌ی جزئیات تصویر به کار می‌رود. وقتی آن را روی FULL تنظیم کنید، جزئیات بیشتری را می‌توانید ببینید. البته زیاد مهم نیست شما کدام حالت را انتخاب می‌کنید و هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید. اما این را  هم در نظر داشته باشید که وقتی یکی از آن‌ها را تغییر دادید دیگری را نیز تغییر دهید یعنی یا هر دو را FULL یا هر دو را LIMIT در نظر بگیرید چون در غیر اینصورت ممکن است در رنگ سیاه عدم انطباق تصویر رخ دهد.

کنتراست دینامیک یا DYNAMIC CONTRAST

کنتراست داینامیک در کالیبره کردن تلویزیون

کنتراست دینامیک مبتنی بر نرم افزار تقویت کننده کنتراست است که در کالیبره کردن تلویزیون اهمیت دارد. این کار در واقع افزایش کنتراست مطلق تصویر (سیاه و سفید خالص ماندن همان) است. در واقع نمی‌توان به طور کامل گفت که کنتراست را افزایش می‌دهد بلکه به تصویر یک سایه تاریک و یا یک روشنی برجسته اضافه می‌کند. ما به شما توصیه می‌کنیم که این ویژگی را خاموش کنید چون ممکن است باندهای رنگی را به هم بزند.

LOCAL DIMMING

لوکال دایمینگ در کالیبره کردن تلویزیون

با تغییر Local dimming میزان درخشش نور پس زمینه را با تصویر تطابق می‌دهیم. در بسیاری از تلویزیون‌ها این گزینه‌ با ارزش وجود ندارد. آن‌ها اغلب تصویر صفحه نمایششان یا کم رنگ است و یا نور آن، انقدر کم است که قابل توجه نیست. اگر تلویزیون شما این امکان را دارد این گزینه را مطابق با نظر خود تغییر دهید.

سرعت حرکت (Motion interpolation)

سرعت حرکت در کالیبره کردن تلویزیون

ویژگی motion interpolation نرخ فریم بندی ویدیو را بالا می‌برد، تصاویر را صاف می‌کند و افکت soap opera را به تصویر اضافه می‌کند و در کالیبره کردن تلویزیون اهمیت زیادی ندارد. شما اگر خواستید آن را فعال کنید، در غیر اینصورت آن را غیر فعال کنید. توجه داشته باشید اگر این ویژگی فعال باشد تاخیر ورودی تلویزیون زیاد می شود و این برای بازی خوب نیست.

حذف یا کاهش نویز

فیلم‌های کیفیت پایین (کابل،دی وی دی و سایر رسانه های کیفیت پایین) به خاطر فشرده‌سازی کیفیتشان را از دست می‌دهند و نقطه‌هایی در فیلم به وجود می‌آید که به آن نویز می‌گویند. بعضی از تلویزیون‌ها امکان حذف یا کاهش نویزها را دارند که در کالیبره کردن تلویزیون مهم است. این مورد برای فیلم های با کیفیت پایین، بسیار مناسب است.

اما در فیلم‌های کیفیت بالا از جمله Blu-ray و بازی‌ها، این گزینه پیشنهاد نمی‌شود چون کیفیت فیلم را از بین می‌برد. متاسفانه بسیار سخت می‌توان تفاوت‌ها را احساس کنید به همین خاطر اینجا ما از عکس استفاده نکردیم.

فهرست لغات برای مارک های مختلف تلویزیون

برندهای مختلف تلویزیون از اصطلاحات مختلفی برای حالات کالیبره کردن تلویزیون استفاده می‌کنند. ما در جدول زیر برای برندهای مختلف ، تنظیم حالت‌های مختلف تلویزیون را قرار داده‌ایم.

  Samsung Sony LG Hisense
حالت تصویر Picture mode Picture mode Picture mode Picture mode
نور پس زمینه Backlight Brightness Backlight/OLED Light Backlight level
روشنایی Brightness Black level Brightness Brightness
کنتراست Contrast Contrast Contrast Contrast
تیزی Sharpness Sharpness H&V Sharpness Sharpness
شدت رنگ Color Color Color Color
تن رنگ Tint Tint Tint Tint
تعادل سفیدی و وسعت رنگ White balance; Color space Adv. color temperature White balance; Color management Color tuner, White balance
Color temperature Color tone Color temperature Color temperature Color temperature
سطح رنگ مشکی HDMI black level Dynamic range Black level (Automatic)
Dynamic contrast Dynamic contrast Adv. contrast enhancer Dynamic contrast Active Contrast
Local dimming Local Dimming Auto local dimming LED Local Dimming Local Dimming
Motion interpolation Auto Motion Plus Motionflow TruMotion Motion enhancement
Noise removal Digital Clean View Random noise reduction, Digital noise reduction MPEG Noise Reduction Noise reduction, Digital noise reduction

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 4.1]

حتما ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN95C

تلویزیون سامسونگ QN95C  شرکت سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی …

41 نظر

  1. saeid

    سلام.من تلویزیون 50اینچ آیوا 4k QLEDsmart گرفتم .کیفیت نور رنگ عالیه ولی نمیتونم منظورم رو در مورد تصویر مد نظر توضیح بدم .تو بعضی از تلویزیون ها یه تصویر خاصی میبینم که تلویزیون من نداره چه جوری بگم ؟یه چیزی مثل برجسته بودن تصویر البته نه سه بعدی.یه حالتی مثل اینکه خودت تو اون مکان تصویر هستی البته نه 4k.تصویر یه حالتی داره .دارن دیوونه میشم نمیتونم منظورم رو برسونم.خواهشا کمکم کنید.ممنون.

    • fariba

      سلام دوست گرامی
      متاسفانه ما این برند تلویزیون را بررسی نکردیم و اطلاعی نداریم
      موفق باشید

  2. Hassan.M

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما باید عرض کنم که کنسول PS4 تنظیمات اتوماتیک داره و خودش تنظیمات مورد نظر با تلویزیون و مانیتور گیمینگ رو در نظر میگیره ، چون خودم با مانیتور 22 اینچ بازی میکنم و باید خدمتتون عرض کنم که تمام بازیهای PS4 به غیر از چند عنوان رایگان همگی 1080P هستن و PS4 PRO فقط 4K اجرا می‌کنه. سپاس

    • سردبیر

      سلام و درود
      تشکر از اظهار نظر شما
      بله تنظیمات اتوماتیک وجود دارد ولی شرایط محیطی هر فرد با فرد دیگه‌ای میتونه متفاوت باشه به همین دلیل حتی در موقع شروع هر بازی جدید یک بخش برای کالیبره کردن تلویزیون در نظر گرفته شده است. نکته‌ای هم که حائز اهمیته اینه که نمایشگر یا تلویزیون هم باید قابلیت پخش تصاویر 4K رو داشته باشد و صرف اینکه ps4 pro تصاویر رو با وضوح 4K پخش می‌کند کفایت نمی‌کند.
      پیروز و سربلند باشید

  3. محمدعلی

    سلام در مورد تنظیم درست تصاویر ال ای دی سینگل مدل ۵۰۲۰us
    ۴k اسمارت اگه کمکم کنید ممنون میشم تصویرش عالیه ولی فکر میکنم جالب تنظیم نشده و در شبکه های که اچ تی نیستن کمی تاری به چشم میخوره و همچنین در حرکت سرعتی تصاویر
    ممنون از لطفتون

    • سردبیر

      سلام و درود
      در مورد حرکت سریع، مشکل مربوطه به قسمت motion یا نمایش تلویزیون بوده و در مورد شبکه‌های HD هم مطمئن بشید حالت HDR تلویزیون فعال شده باشد؛ بعضی از تنظیمات بسته به محیط و نوع تلویزیون و صد البته نوع محتوا خواهد داشت لذا ما میتونید با آزمون خطا روی یک محتوا یا عکس این موارد رو حل کنید.
      پیروز و سربلند باشید

  4. Reza

    سلام به بچه های خوب بانه ومهندسین گرامی ،یه سوال دارم ،جواب هم دادین قبلا ولی واضح نیست ،روی led 4k 7170 samsung سیستم عامل تایزن, چطور آپ اضافه کنیم با فیلتر شکن ،گفتید ACL دانلود کردیم روی فلش روی تی وی نصب نمیشه فیلتر شکن روی استوری هم نشد ،ممنون توضیح واضح بدید

    • رضا سعیدی

      سلام وقت بخیر دوست گرامی
      راحترین و سریعترین کار نصب و فعال سازی v پی n است برروی مدل منزلتان و یا دیوایس موبایل نصب ف لت ر شک ن برروی تلویزیون چون نرم افزار های فیلم ر ش ک ن زود به زود از کار می‌افتن

      • مریم

        سلام وقتتون بخیر
        میخواستم بدونم بهترین تنظیم تصویر برای تلویزیون ال ای دی سامسونگ سری شش ۴۹ اینچ مدل 49N 6900 چیه؟ متشکرم

        • سردبیر

          سلام و درود
          اگر توضیحات اشاره شده در مطلب برای شما کافی نبوده می توانید به مطلب”کالیبراسیون تلویزیون سامسونگ TU7000” که سری 7 بوده و تا حدی مشابه می باشد مراجعه کنید.
          پیروز وسربلند باشید

  5. امیرعباس

    سلام دوست عزیز من یه تلوزیون ۲۴ اینچ مارشال به عنوان مونیتور برای گیم خریدم به اسم فول اچ دی ولی وقتی کنسول بازیو بهش وصل میکنم بیشتر از ۷۲۰ رو ساپورت نمیکنه میتونید راهنمایی کنید مشکل از کجاست ممنون چند نفر دیگم خریده بودن ولی براشون ۱۰۸۰ بوده

    • محمدعلی

      سلام و درود
      کنسول بازی شما چیه دوست گرامی؟!
      اگه کنسول شما PS4 SLIM هستش؛ این کنسول بیشتر از 720 پشتیبانی نمی کنه ولی در غیر اینصورت می تونید تلویزیون رو به کامپیوتر وصل کنید و مطمئن بشید که تلویزیون شما از کیفیت تصویر Full HD پشتیبانی می کنه

  6. فرحان

    سلام خسته نباشین ما تلویزن ۴۹ اینج دادیم اولش خوبه بود الان رنگش داغون شده. سبز ابی قرمز پر سایه. شده میشه رهنمایی کنین چجوری تنظیم کنیم

    • ارمان

      درود برشما
      تنظیمات تلویزیون را ریست نمایید تا درست بشه
      موفق باشید

  7. پرهام

    سلام دوستان من یک تلویزیون سونی سری ایکس درارم از امروز ناگهانی صفحه بنفش شده و یک صفحه بنفش صفحه رو کاور کرده و تصاویر زیر اون مشخص اند. دلیلش رو میشه لطف کنید بگید.

    • ارمان نویدی

      درود برشما
      به سرویس کار معتبر مراجعه نمایید
      موفق باشید

  8. محمد رضا

    با سلام و خسته نباشید من یک تلویزیون پاناسونیک55GX706 خریداری کردم از ابتدا حاله های سفیدی در زمینه های سیاه فیلم ها و در تاریکی خونه دیده میشه در بالا و گوشه ها و پایین تلویزیون اما تصویر های روشنش عالیه فقط زمینه ی فیلم سیاه میشه این سفیدی ها ظاهر میشوند و دیروز رفتم تو سایت فیلیمو فیلم رو که انتخاب میکنم تبلیغ اولشو پخش میکنه اما خود فیلم رو نه و فقط میچرخه تا پخش کنه اما پخش نمیکنه سرعت نت هم خوبه و طرح فیلیمو رو هم خریدم این تلویزیون رو از نمایندگی پاناسونیک در کرج خریده ام اما حتی بارکد رو کارتنشم زدم تو بارکد اسکنر اصلا زد همچین بارکدی وجود نداره ممکنه این تلویزیون تعمیری باشد و یا اصلی نباشه؟لازم به ذکره که یک بار هم سر این حاله ها همون اول نمایندگی یک تلویزیون دیگر هم اورد اونم همین بود حتی در صفحه بدون سیگنال تلویزیون هم این حاله ها و ناهماهنگی تصویر سیاه تلویزیون مشخص است
    ممنونم راهنماییم کنید

    • ارمان نویدی

      درود برشما
      تلویزیون شما مونتاژ ایران است و باید در سایت پاناسونیک ایران مدل رو پیداکنید و برای حل مشکل هم می توانید با سرویس کار معتبر مراجعه نمایید
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *