قابلیت کارائوکه

قابلیت کارائوکه در سیستم صوتی چیست و چه کاربردی دارد؟

قابلیت کارائوکه

در سال‌های اخیر دستگاه دیجیتالی به نام karaoke یا خوانندگی مجازی عرضه شده است که نه تنها به یک سرگرمی عالی تبدیل شده است. بلکه ابزاری مناسب برای یادگیری موسیقی است. این دستگاه شامل یک نمایشگر و یک یا چند میکروفون برای ضبط صدا است. این فناوری امروزه در سیستم‌های صوتی مثل سینما خانگی و شیک هم وجود دارد و احتمالا شما هم آن را شنیده و یا در فیلم‌ها دیده اید، اما ممکن است ندانید دقیقا چه کاربردی دارد و چطور کار می‌کند. ما در این مطلب از سلام‌ بابا، قابلیت کارائوکه و کاربرد آن را بطور کامل شرح می‌دهیم پس با سلام بابا همراه باشید.

تاریخچه قابلیت کارائوکه

قابلیت کارائوکه از دو واژه کارا به معنی خالی و اوکی به معنی ارکستر است که اولین بار در سال 1979 در انگلیس مشهور شد. بنا به عقیده بسیاری، یک موسیقی دان ژاپنی اهل شهر کوبه به نام دایسوکه اینوئه، در سال 1971 قابلیت کارائوکه را معرفی کرد. در سال 1980 دیگر نقاط شرق و جنوب شرق اسیا، گسترش دهنده این ابزار به جهانیان شدند.

قابلیت کارائوکه

چگونگی کارکرد قابلیت کارائوکه

قابلیت کارائوکه یک وسیله سرگرم کننده برای دوست داران آواز خوانی آماتور و حرفه‌ای است. قابلیت کارائوکه امکان پخش موسیقی بی کلام آوازهای مشهور را فراهم می‌سازد و از طریق میکروفون، ضبط صدا انجام می‌شود.

قابلیت کارائوکه برای خوانندگی در جمع های دوستانه و مهمانی

خوانندگی با قابلیت karaoke

برای خوانندگی با قابلیت کارائوکه نیازی نیست که یک خواننده حرفه‌ای باشید بلکه با هر صدایی می‌توانید آهنگ‌های محبوبتان را بخوانید و آن‌ها را ضبط کنید. قابلیت کارائوکه يك سيستم قدرتمند می‌باشد و شما با استفاده از آن می‌توانید موزيك دلخواه خود را از طريق موبايل يا كامپيوتر پخش كنيد، سپس اين دستگاه با حذف صدای خواننده و پخش موزيك بك گراند، اين امكان را به شما و دوستانتان خواهد داد كه به جای خواننده آهنگ بخوانيد و يك تفريح جذاب و دوست داشتنی و يك تمرين و يا مسابقه خوانندگی داشته باشيد. زمانی که شما اهنگ مورد علاقه تان را خواندید. دستگاه شروع به مقایسه صدای شما با صدای خواننده واقعی می‌کند و به شما امتیاز می‌دهد.

قابلیت کارائوکه برای استفاده در مهمانی و تولد

استفاده از قابلیت karaoke در ایران

زمانی که قابلیت کارائوکه پا به ایران باز کرد اهنگ‌های محمد اصفهانی در ایران خیلی رواج داشت. این شرکت اهنگ‌های این خواننده و چند مورد از خواننده‌های دیگر را روی این وسیله پیاده کرد. تا محبوبیت این وسیله را به چندین برابر برساند. در آن زمان این وسیله نتوانست جای خود را در بین مردم ایران باز کند. ولی الان شرکت ال جی قابلیت کارائوکه را در ایران توسعه داده و روی ان 300 اهنگ داخلی محبوب را طراحی کرده که تا حد زیادی جای خود را در بین کاربران باز کرده و به یکی از سرگرمی‌های عالی در ایران تبدیل شده است.

قابلیت کارائوکه برای خوانندگی در منزل

قابلیت کارائوکه نه تنها به شكوفايی استعداد جوانان در خوانندگی كمک می كند، بلكه ابزاری سرگرم كننده و شاد براي جمع دوستان و خانواده های ايرانی خواهد بود. فارغ از اینکه چه سن و سالی دارید یا به چه گویشی صحبت می کنید ، تنها كافيست ميكروفون را برداريد و مانند يك ستاره واقعی آهنگ خواننده محبوب خود را در سبک‌های مختلف پاپ، سنتی و یا محلی بخوانيد.

امروزه بسیاری از سیستم‌های بازی‌های ویدیویی، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های رایانه‌ای به کاربران این امکان را می‌دهند تا به همراه آهنگ‌های مورد علاقه خود با خانواده و دوستان در خانه آواز بخوانند.

یعنی با استفاده از دانلود اپلیکیشن‌های کارائوکه روی گوشیتان و اجرای آن، می‌توانید خودتان کارائوکه بسازید و تمرین خوانندگی کنید.

قابلیت کارائوکه با اپلیکیشن در گوشی هوشمند

نکته : سایر برندهایی که ادعای ارائه کارائوکه را دارند از سیستم محو صدای خواننده یا vocal fader و تقویت موسیقی متن استفاده می‌کنند. خاطر نشان می‌کنیم که کارائوکه واقعی به همراه دیسک مخصوص که بازسازی آهنگ‌ها است، عرضه می‌شود. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 4.2]

حتما ببینید

راهنمای راه اندازی و نصب سینما خانگی

راهنمای راه اندازی و نصب سینما خانگی

راهنمای راه اندازی و نصب سینما خانگی قبل از هر چیزی لازمه بگم که یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *