پخت کیک با مایکروویو

پخت کیک با مایکروویو ال‌جی، سامسونگ، پاناسونیک، دوو، کنوود

پخت کیک با مایکروویو

امروزه دستگاه‌های مایکروویو، مایکروفر، توستر و سولاردم با عملکردهای مختلف برای پخت انواع مواد غذایی، انتظارات استفاده‌کنندگان را به خوبی برآورده می‌کنند. بنابراین به دلیل عملکرد و همچنین برنامه‌های مختلف هر دستگاه، ما در این مطلب از سلام‌ بابا طرز تهیه و پخت کیک با مایکروویو ال‌جی، پاناسونیک، دوو، شارپ، کنوود، توستر، مایکروفر و همچنین سولاردم و نیز پخت کیک با روش خانگی را به طور کامل بیان کرده ایم، پس این مطلب را از دست ندهید.

پخت کیک با مایکروویو

مراحل کلی استفاده از مایکروویو برای پخت کیک

1. به طور کلی برای پخت کیک با مایکروویو ابتدا باید مایکروویو را گرم کرد (پیش گرمایش) و سه پایه بلند فلزی را در دستگاه قرار داده و دکمه کانوکشن ماکروویو را بزنید. با کلید چرخان درجه حرارت را روی همان درجه که برای آن کیک در نظر گرفته شده تنظیم کنید.

نکته : بدلیل اینکه اعداد روی ماکروویو مضربی از 10 هستند (مثلاً 170 درجه یا 180 درجه)، اگر در صورتی گفته شده بود که دمای روی 175درجه سانتی گراد باشد شما درجه را روی 180 بذارید ولی حواستان به زمان باشد زیرا اصولاً در زمان تغییری ایجاد نمی‌کند.

2. بدون تنظیم زمان، کلید start را بزنید. زمانی که دمای ماکروویو به مقدار تنظیم شده برسد با بوق زدن به شما هشدار می دهد؛ در صورت آماده بودن، خمیر را در داخل آن قرار می‌دهید در غیر اینصورت ماکروویو با خاموش و روشن شدن، دما را در همان درجه حفظ می‌کند.

3. بعد از رسیدن به دمای تنظیم شده و شنیدن صدای بوق دستگاه، قالب را در دستگاه قرار داده و کلید stop را فشار دهید، بلافاصله دوباره دکمه کانوکشن را بزنید.

4. با کلید چرخان دما را روی مقدار مورد نظرتان گذاشته و با فشردن دوباره آن می‌توانید زمان را تنظیم کرده و حالا start را بزنید.(در هنگام استفاده از کانوکشن می‌توانید از قالب فلزی یا سیلیکونی هم استفاده کنید.)

توضیحاتی کامل در مورد نحوه استفاده از دکمه کانوکشن در مایکروویو

اغلب مایکروویوهای جدید دارای یک عملکرد به اسم کانوکشن Convection یا به اختصار CONV می باشند. با استفاده از کانوکشن حرارت به صورت یکسان در داخل آن به چرخش در می‌آید که در نتیجه آن غذایی لذیذتر و یک دست‌تر را بر روی سفره‌هایتان خواهید برد. برایاستعلام قیمت و خرید انواع مایکروویو و سولاردام به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

کانوکشن:
  • از هوای خشک و داغ کانوکشن برای پخت شیرینی‌ها استفاده می‌شود و قبل از درست کردن هر نوع شیرینی و یا کیک دستگاه را باید با این کلید گرم کنید که اصطلاحاً به آن پیش گرمایش می‌گویند.
  • سپس دستگاه را خاموش کرده و بعد برنامه و دستور پخت را مجدد تنظیم کنید.
  • سه پایه کوتاه را داخل مایکروویو قرار دهید.
  • پخت کانوکشن (وزشی) را انتخاب کنید.
  • درجه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در دستور کیک یا شیرینی درجه مورد نظرتان را انتخاب کنید مثلاً اگر 200 درجه سانتی گراد است شما هم  200 درجه سانتی گراد را انتخاب کنید.
  • حالا کلید start را بزنید.

به این صورت پیش گرمایش انجام می شود.

  • وقتی دما به 200 درجه برسد مایکروویو بوق‌های کوتاه می‌زند که به این صورت به شما هشدار می‌دهد.
  • شیرینی یا کیک را داخل دستگاه و بر روی سه پایه کوتاه بگذارید و زمان لازم را انتخاب کنید.
  • بعد start را بزنید.
  • بعد از اتمام زمان، مایکروویو خاموش می شود و شما می‌توانید کیک یا شیرینی را خــارج کنید.
  • از دست پخت خود لذت ببرید🍰🎂🥧

پخت کیک با مایکروویو

مزایای پخت کیک با مایکروویو از طریق عملکرد کانوکشن

پخت کیک با مایکروویو در درجه اول به زمان کمتری نیاز دارد و علاوه بر این، برنامه‌های متعدد پخت انواع غذاها را پوشش خواهد داد؛ سنسورهای متعدد تعبیه شده در داخل مایکروویو نیز از پخت غذا بدون سوختگی جلوگیری خواهد کرد. به سایر مزایای مایکروویو در ادامه اشاره خواهیم کرد.

دمای ثابت و پخش یکنواخت گرما

سیستم کانوکشن، به کمک فن و از طریق حفره‌های موجود در دستگاه، هوای گرم را به‌ طور یکنواخت به حرکت در می‌آورد و دما را در طول مدت پخت، ثابت نگه می‌دارد. این دو عامل تأثیر زیادی بر کیفیت، شکل ظاهری و مزه کیک دارند.

غذایی سالم و کم چرب

استفاده از روغن در غذاها به حداقل خواهد رسید که به دنبال آن غذایی کم چرب و رژیمی مناسب خواهیم داشت. از طرفی مایکروویو در سیب زمینی آکریل آمید که به عنوان یک ماده سرطان زا از آن یاد می‌شود، تولید نمی‌کند. پخت کوتاه مدت نیز مانع از بین رفتن مواد مغذی موجود در غذاها می شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی و منابع غذایی

پخت سریع و کوتاه مدت مواد غذایی تا حدی از مصرف انرژی می‌کاهد به طور مثال در صورت پخت یا گرم کردن مجدد مقدار کمی از غذا ، انرژی کمتری نسبت به اجاق گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از آن سو به جای استفاده از چندین انرژی تجدیدناپذیر فقط از برق استفاده خواهد شد. قابلیت یخ زدایی مایکروویو نیز می‌تواند موجب صرفه جویی در آب و زمان کاربران شود.

پخت یکنواخت کیک‌ها

در فرهای معمولی گازی، به دلیل عدم وجود سیستم گردش هوا، گرما فقط از طریق شعله و از پایین ایجاد می‌شود. در این فرها، موادی که سمت شعله و یا در کنار دیواره‌ها قرار دارند زودتر از مواد مرکز، آماده می‌شوند؛ اما در دستگاه‌های مایکروفر و مایکروویو و سولاردم، به دلیل جریان یکسان گرما، پخت کیک به‌طور یکنواخت انجام می‌شود و نیاز به جابه‌جا کردن سینی فر نیست.

در صورت استفاده از روش پخت کیک با مایکروویو ، به دلیل اینکه اشعه از مرکز مواد شروع به گرم کردن می‌کند، این احتمال وجود دارد که وسط کیک پف‌کرده و زودتر از کناره‌های آن به مرحله پخت برسد.

پخت کیک با مایکروویو ال جی

پخت کیک با مایکروویو پاناسونیک

 

پخت کیک با مایکروویو پاناسونیک خیلی ساده است و تنها لازم است ابتدا عمل پیش گرمایش مایکروویو را انجام دهید و سپس وقتی مواد آماده شد زمان پخت کیک را تنظیم و Start را بزنید.

پخت کیک با مایکروویو دوو

پخت کیک با مایکروویو دوو

مايكروویوهای دوو دارای طراحی زيبا و متنوع هستند. با داشتن تكنولوژی (C.R.S (Concave Reflx System تكنولوژی تابش چند جهته امواج كه باعث پخت سريع و يكنواخت غذا می‌شود. و همچنين با داشتن تكنولوژی 3D power يعنی وجود المنتهای حرارتی بالا، پايين و عقب اجاق مايكروفر و وجود يك فن كانوكشن قوی سبب ايجاد و توزيع يكنواخت حرارت در داخل دستگاه می گردد و اين امكان را می دهد تا:

  • غذا در كنار طبخ بهتر از شكل و رنگ ظاهری بهتری برخوردار شود.
  • بتوان بطور دلخواه ميزان برشته شدن غذا را در ضمن حفظ طعم مطبوع تعيين كرد.
  • با انواع سليقه‌ها و ذائقه‌ها بتوان در كمترين زمان ممكن حالت پخت مناسب تركيبی را انتخاب كرد.

مشخصات فنی مایکروویو دوو 

  • سيستم‌های پخت شامل مايكروويو، گريل، كانوكشن، تركيبی
  • سيستم تابش چند جهته امواج (C.R.S)
  • قابليت برنامه ريزی به شش زبان
  • حافظه پخت
  • دكمه تك لمسی پخت كيك
  • 10 سطح مختلف انرژی مايكروويو
  • منوی پخت اتوماتيك
  • جداره داخلی استيل ضد زنگ

دانلود دفترچه راهنمای استفاده از مایکروویو دوو

پخت کیک با مایکروویو کنوود

پخت کیک با مایکروویو کنوود

مایکروویو کنوود KENWOOD با توان 700 وات مجهز به منوی پخت و پز اتوماتیک می‌باشد. فقط کافی است نوع غذایی را که می‌خواهید بپزید و نیز وزن غذا را مشخص کنید. با استفاده از دکمه وزن، وزن مواد غذایی داخل ماکروویو را تنظیم کنید تا نتیجه بهینه در پخت حاصل گردد. با استفاده از دکمه چرخان به آسانی می‌توان هر کدام از برنامه‌های پخت را انتخاب کرد.

برای پخت کیک با مایکروویو از دکمه کانوکشن استفاده می‌شود. مایکروویو را از قبل گرم کنید (پیش گرمایش) و قالب کیک را روی سه پایه گذاشته و درجه حرارت آن 30 تا 40 درجه کمتر از فر می‌باشد. بهتر است سه پایه بلند را روی سه پایه کوتاه گذاشته و یک سینی فلزی روی آن بگذاریم که کیک نسوزد.

برای پخت کیک معمولا دمای 180 درجه سانتی گراد و به مدت 50 دقیقه لازم است.

پخت کیک با مایکروویو شارپ

پخت کیک با سولاردم

برای پخت کیک با استفاده از سولاردم ابتدا توسط پیش گرمایش سولاردام را گرم کنید.

برای پیش گرمایش باید کانوکشن را انتخاب کرده و سپس اینتر را فشار دهید و بدون دادن زمان کلید استارت را بزنید. زمانیکه دستگاه به دمای مورد نظر برسد با صدای بوق، رسیدن به دمای مورد نظر را به شما اعلام خواهد کرد. پس از پیش گرمایش، در حالت کانوکشن دما را بر روی 180 درجه قرار داده و به مدت 20 دقیقه قالب را بر روی سه پایه کوتاه قرار دهید تا کیک پخته شود.

نکته 1: در منوی کانوکشن حتما باید از سه پایه کوتاه استفاده کرد تا در چنین شرایطی زیر کیک نیز پخته شود.

نکته 2: بهترین زمان برای پخت بسیاری از کیک ها در سولاردم دمای 160 تا 165 درجه می باشد.

نکته 3: اگر از قالب سیلیكونی استفاده كنید خیلی بهتر است. گزینه Speed Auto cooke منوی كیكئ (برای سولاردام LG شماره 11) را انتخاب كنید و سپس Start را بزنید. بعد از 14 دقیقه كیك شما  آماده است.

پخت کیک با توستر

پخت کیک با مایکروفر

مایکروفر و سولاردام جزو وسایلی هستند که با استفاده از اشعه در مدت‌زمان کوتاهی غذا را می‌پزند. مایکروفر به کمک فرکانس بالای امواج الکترومغناطیسی، مولکول‌های آب موجود در غذا را به جریان می‌اندازد و غذا را بسیار سریع‌تر از اجاق‌گاز آماده می‌کند و سولاردام نیز تکنولوژی ابداعی شرکت ال‌جی، ترکیبی از ماکروویو و امواج گرمایشی نوری است.

پخت کیک با روش خانگی

این نوع روش پخت را برای افرادی قرار دادیم که از دستگاه‌های گفته شده در بالا استفاده نمی کنند.

امیدواریم که این مطلب پخت کیک با مایکروویو، برای شما مفید بوده باشد. در پایین نظرات و سوالات خود را در مورد این مطلب را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.2]

حتما ببینید

نحوه یخ زدایی با مایکروویو

نحوه یخ زدایی با مایکروویو و سولاردم

نحوه یخ زدایی با مایکروویو و سولاردم نحوه یخ زدایی با مایکروویو يكی از راحت‌ترين …

32 نظر

  1. احمدی

    سلام
    ممنون از شما
    من نمدونم چطور دمای مایکروفر رو به 180 برسونم
    اصلا کلید تنظیم دما نداره
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    فقط کلید پاور داره که از 10 تا 100 داره

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      مدل و برند محصول خودتون رو هم درج کنید

  2. مريم دل

    ضمن سلام و احترام.من هفته گذشته مايكروفر ال جي مدل 4295 گرفتم كه كليدهاي آن به جاي علامت گريل و كانوكشن و … فقط انواع ديفراست و غذاهاي اتومات را دارد.مي شود راهنمايي بفرمائيد چگونه كليد گريل آن را فعال كنم؟بسيار بسيار سپاسگزارم.

  3. ندا

    سلام وقت شما بخیر
    خیلی ممنونم بابت سایت بسیارمفیتون
    من سولاردام ال جی دارم.متاسفانه از روی دفترچه اش چیزی متوجه نشدم.
    میتونید کلیپ تصویری آموزشیش رو برام بذارین

  4. مصطفی

    سلام.دفترچه کامل راهنمای فارسی آموزش و استفاده ازمایکروویوی پاناسونیک ژاپن مدلNncd997s را از کجا تهیه کنم.یا حد اقل pdfفارس را برام بفرستید.ممنون.
    اگه امکان داره ویدیو های کار و آشپزی با آن را برام بفرستید.لطفا تو را خدا یه کاری برام انجام بدید.هیچی ازش نمی‌دونم.ممنون میشم

  5. farideh

    سلام من مایکروویو راک دل ۳۶ دارم برنامه کانکشن نداره فقط دکمه مایکرو گریل و کامبی داره میشه اطلاعاتی در مورد این مایکروویو بهم بدین ممنون میشم

    • محمدعلی

      سلام و درود فراوان
      متأسفانه اطلاعات زیادی در مورد این مایکروویو در دسترس ما نیست؛ ولی شما می توانید به کمک مطلب”نحوه عملکرد دکمه‌های مایکروویو و سولاردم” تا حدی اطلاعات خود را در مورد کارکرد مایکروویو خود بالا ببرید.
      موفق و سربلند باشید.

  6. حمید

    سلام ما فلز میزاریم تو ماکرویو چرقه میزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *