تلویزیون 43 اینچ چی بخرم

ارزان ترین تلویزیون 43 اینچ

ارزان ترین تلویزیون 43 اینچ بازار ایران

امروزه بیشتر تولیدکنندگان و خریداران تمرکز خود را بر روی تلویزیون هایی با اندازه بزرگ نهاده اند و بیشتر رقابت بین برندهای مطرح همانند ال جی، سامسونگ، سونی و… در این زمینه شکل گرفته اما هنوز هم افرادی هستند که تمایل به خرید تلویزیون هایی با اندازه 43 اینچ دارند؛ بنابراین در این مطلب تصمیم داریم تا ارزان ترین تلویزیون های 43 اینچ را برای شما در سلام‌ بابا معرفی کنیم.

بسته به نیاز خود می توانید از تلویزیون های 43 اینچ در محیط هایی همچون آشپزخانه، اتاق های کوچک، به عنوان مانیتور کامپیوتر و یا سیستم دوربین های مداربسته استفاده کنید.

مزیت استفاده از تلویزیون های 43 اینچ

  • جا به جایی آسان به دلیل وزن کم آنان
  • مقرون و به صرفه بودن

در ادامه مطلب تعدادی از مدل های مختلف تلویزیون های موجود در بازار که سایز 43 اینچ آن ها موجود می باشد را آورده ایم.

X80J

 تلویزیون سونی X80J

تلویزیون سونی X80J

امتیاز کلی : 6.9 امتیاز فیلم : 5.9
بازی های ویدیویی: 6.8 فیلم اچ دی آر : 5.8
نمایش تلویزیون : 7.94
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 6.9
مانیتور :.8.2

از تلویزیون‌های میان‌رده محبوب کمپانی سونی است که از قابلیت‌های مطلوب و بسیار کاربردی برای نمایش خانگی برخوردار است. ناگفته نماند این تلویزیون سونی گزینه بسیار مناسبی برای جایگزین کردن با X8000H سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این تلویزیون دارای رابط کاربری جدید Google TV بوده که کار با آن بسیار راحت‌تر شده است؛ از طرفی شما امکان دسترسی به برنامه‌های بیشتری با محتواهای بهتر نسبت به سایر سیستم عامل‌های مطرح را در اختیار دارید. همچنین سونی در این تلویزیون برای کنترل نور پس زمینه به صورت خودکار از فناوری Dynamic Backlight Control استفاده کرده که می‌تواند روشنایی را در فضا‌های مختلف به حد مطلوبی برساند. این محصول برای استفاده روزمره و تماشای فیلم کاملا مناسب است. تلویزیون X80J را می توان ارزان ترین تلویزیون 4K سونی با رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) در سال 2021 عنوان کرد.این مدل دارای صفحه نمایشی با رفرش ریت 60 هرتز است و توانایی نمایش رزولوشن و کیفیت تصویر 4K و 60Hz را دارد.

گذشته از این سونی در این نمایشگر برای افزایش زاویه دید در صفحه نمایش از پنل IPS استفاده کرده که امکان دیدن مسابقات ورزشی و برنامه‌های تلویزیونی را به صورت گروهی فراهم می‌کند. همان طور که می‌دانید به صورت کلی می‌‎توان گفت پنل‌های IPS به صورت عمده دارای نسبت کنتراست پایین‌تری نسبت به پنل‌های VA هستند و سونی برای بالابردن نسبت کنتراست در X80J از تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer استفاده کرده که در ارتقای نسبت کنتراست تصویر تأثیرگذار خواهد بود و عملکرد تلویزیون را در محیط‌های تاریک ارتقا داده است. اما از طرفی دیگر سونی در این تلویزیون اهمیت بسیار زیادی به صدا داده است و با استفاده از فناوری DTS Digital Surround صدایی فراگیر و همگام با تصویر را در توان صوتی ۲۰ وات از طریق دو کانال صوتی ۱۰ واتی ارائه داده که از شفافیت صوتی بالایی برخوردار است. تلویزیون X80J ویژگی های گیمینگ ندارد و به دلیل برخورداری از پورت HDMI 2.0 برای اتصال به کنسول های بازی نسل نهم (PS5 و XSX) پیشنهاد نمی شود. 

X75K

تلویزیون سونی X75K

امتیاز کلی : 7.7 امتیاز فیلم : 8.1
بازی های ویدیویی: 7.7 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.8
مانیتور :7.9

تلویزیون سونی X75K یکی ا ز مدل‌های جدید این برند ژاپنی در سال 2022 بوده که سعی شده با رویکرد اقتصادی روانه بازارهای جهانی شود؛ اگر از آن دسته طرفداران برند سونی هستید که بودجه محدودی برای خرید تلویزیون در نظر دارید بدون شک X75K یکی از گزینه‌های روی میز برای شما خواهد بود که می‌تواند امکانات قابل قبولی نظیر تصاویر 4K را در اختیار شما قرار دهد. در این تلویزیون همانند مدل بالاتر این سری یعنی X80K از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی کرده  و به کمک تکنولوژی Motionflow XR صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کندکه در کنار آن با استفاده از نسخه یازدهم رابط کاربری اندروید حجم وسیعی از برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. این تلویزیون مجهز به پورت HDMI 2.0 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K را دارد. متاسفانه این تلویزیون از تکنولوژی ALLM و VRR پشتیبانی نمی کند. به طور کلی با توجه به موارد گفته شده این تلویزیون برای بازی کردن به صورت حرفه ای با کنسول های نسل نهم از جمله کنسول PS5 و Xbox Series X مناسب نیست، اما می توانید از آن برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم استفاده کنید.

همچنین سونی با استفاده از قابلیت وای‌فای و LAN در این تلویزیون دسترسی به اینترنت را برای کاربر بسیار راحت‌تر کرده است و شما با استفاده از آن، این امکان را خواهید داشت که به شکل مطلوبی برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود و بر روی تلویزیون نصب کنید. همچنین سونی با استفاده از موتور پردازشگر تصویر X1 امکان پردازش فیلم‌های اکشن را در کیفیت تصویر 4K در کیفیت بسیار مطلوبی را فراهم کرده است. سونی برای این نمایشگر نیز از صدای نسبتا مطلوبی استفاده کرده که با استفاده از دو کانال صوتی 10 واتی می‌تواند 20 وات صدا را در محیط ارائه دهد؛ اما با همه این اوصاف کمپانی سونی این تلویزیون را مخصوص کاربرانی ارائه داده است که به دنبال یک تلویزیون فول امکانات با قیمت پایین هستند. 

UQ8000

تلویزیون ال جی UQ8000

امتیاز کلی : 7.2 امتیاز فیلم : 7.4
بازی های ویدیویی: 7.2 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.0
بازی اچ دی آر : 7.3
مانیتور :7.8

مدل UQ8000 یکی میان‌رده‌های ال جی در سال 2022 بوده که توسط این کمپانی معرفی شده است و مونتاژ کشور مصر میباشد. تلویزیون فورکی (4K) ال جی UQ8000 رزولوشن 3840×2160 پیکسل دارد و می تواند محتوای 4k را به راحتی نمایش دهد. ال جی این محصول را به نسل پنجم پردازشگر تصویر آلفا 5 مجهز کرده است که به کمک تکنولوژی 4k Upscaler، علاوه بر افزایش رزولوشن محتوای ورودی، نویز تصاویر را نیز کاهش می دهد تا همه چیز را با کیفیتی نزدیک به 4k و با بیشترین جزئیات ممکن مشاهده کنید.این تلویزیون امکان پخش محتوای HDR با فرمت های HLG و HDR10 Pro را دارد و به لطف تکنولوژی Active HDR، اینگونه محتوا را با بهترین کیفیت ممکن نمایش می دهد.

با تمام اینها باید گفت تلویزیون پیش روی شما یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای به حساب نمی آید ولی می توانید از آن به عنوان صفحه نمایش کنسول های نسل 8 مانند PS4، PS4 Pro یا Xbox One استفاده کنید. اما اگر به دنبال یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای برای کنسول نسل 9 خود هستید، باید به سراغ سایز 86 اینچ این مدل بروید.این تلویزیون در چندین اندازه از 43 تا 86 اینچ در دسترس است و همچنین این تلویزیون از بالاترین سطح سیستم عامل‌های webOS برخوردار است که می‌تواند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد. این سیستم عامل به واسطه پردازنده چهار هسته‌ای α5 Gen5 AI 4K نسل پنجمی ال جی که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد به راحتی برنامه‌ها را پردازش و اجرا کند. گذشته از این ال جی با استفاده از صفحه نمایش LED و قرار دادن پنلی از نوع IPS بر روی آن امکان نمایش گروهی را برای شما بسیار لذت بخش‌تر کرده چون پنل IPS موجود زاویه دید گسترده‌تری بر روی آن بخشیده است.این در حالی است که نسبت کنتراست در آن تا حدودی ضیف‌تر و ممکن است در محیط‌های تاریک روشنایی تلویزیون نرمال نباشد و تصاویر دلچسپ و آن گونه که می‌خواهید ارائه نشود. صدا نیز از دو کانال صوتی 10 واتی در توان 20 وات صدا ارائه می‌شود. این تلویزیون دارای 3 پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@60Hzاست.

در صورتی که به دنبال یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای استفاده معمولی و تماشای فیلم و سریال هستید، می توانید به سراغ تلویزیون ال جی UQ7500 بروید. اما اگر به یک تلویزیون با کیفیت تر جهت استفاده روزمره و تماشای فیلم احتیاج دارید، ما تلویزیون ال جی UQ9000 را به شما پیشنهاد می کنیم.

NANO79

تلویزیون ال جی NANO79

تلویزیون ال جی NANO79

امتیاز کلی : 7.0 امتیاز فیلم : 6.8
بازی های ویدیویی : 7.1 فیلم اچ دی آر : 6.3
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.1
بازی اچ دی آر : 7.3
مانیتور : 7.4

یکی دیگر از محصولات ال جی در سال 2022 NANO79 است که یک محصول مطلوب با امکانات مقبول به حساب می آید. تلویزیون‌های سری نانوسل به صورت عمده از میان رده های بازار هستند که برای یک بار دیگر نیز در سال 2022 عرضه شدند، این مدل های جدید مدل‌هایی ارتقا یافته در بازارهای جهانی هستند و سال به سال ال جی با پیشرفت‌های بیشتری آن‌ها را روانه بازارهای جهانی می‌کند. اما NANO79 از تلویزیون‌هایی است که نمونه مشابه آن در گذشته نیز در دیده شده بود که اکنون بعد از گذشت دو سال این مدل با پیشرفت‌های چشم گیری دوباره در بازار حضور یافته و یقینا یکی از تلویزیون‌های خوش فروش این کمپانی خواد بود. ال جی در این تلویزیون از صفحه نمایش LED با کیفیت تصویر 4K استفاده کرده است.

گذشته از این ال جی بر روی این تلویزیون صفحه نمایش آن از پنل تصویر IPS بهره گرفته است که هم مقاومت بیشتری و هم این که زاویه دید بهتری به آن می‌بخشد و این می‌تواند برای نمایش‌های گروهی بسیار بهتر باشد. همچنین ال جی برای اتصال این تلویزیون به سایر دستگاه‌ها از از درگاه‌های متعددی پشتیبانی کرده است که شامل درگاه‌های HDMI و خروجی صدای اوپتیکال و درگاه‌های USB می‌شود. گذشته از این ال جی به طراحی در این تلویزیون اهمیت بسیاری داده است و به جرات می‌توان گفت از ظاهری بسیار شیک برخوردار است. ال جی در این تلویزیون از بدنه‌ای باریک و پایه‌ای نیم دایره در وسط استفاده کرده که می‌تواند بر روی انواع سطوح قرار بگیرد.

BU8000

تلویزیون سامسونگ BU8000

امتیاز کلی: 7.6

امتیاز فیلم: 8.4

نمایش تلویزیون: 7.4

ورزش: 6.8

بازی های ویدیویی: 7.7

فیلم اچ دی آر: 7.9

بازی اچ دی آر: 7.7

مانیتور: 6.8

BU8000 از دیگر تلویزیون‌های میان‌رده‌ای بوده که سامسونگ در سال 2022 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای است. نمونه این محصول نیز در سال 2021 با نام AU8000 نیز به بازار معرفی شد که امکانات نسبتا خوبی داشته و از نمونه‌های پرفروش این کمپانی به حساب می‌آمد. این تلویزیون با مونتاژ مصر وارد بازار ایران شده است. صفحه نمایش این محصول از رفرش ریت 60 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی Auto Motion Plus و Motion Rate 120 صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. در سال 2022 نیز این مدل جدید فروش فوق‌العاده‌ای را از آن خود کرده چون به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند مناسب هر محیطی باشد. یکی دیگر از این ویژگی‌های فوق‌العاده در این تلویزیون صفحه نمایش کریستالی آن است که رنگ مشکی را به شکل فوق‌العاده ای یک نواخت ارائه می‌دهد و همین موجب می‌شود که HDR در این تلویزیون تصویر را در بهترین حالت قرار دهد، به خصوص زمان‌هایی که تابش نور به شکلی دید مخاطب را در هنگام نمایش کاهش می‌دهد، این صفحه نمایش کرستالی مانع آن می‌گردد و عملکرد تلویزیون را بهتر می‌کند. این تلویزیون برای بازی با کنسول های نسل نهم گزینه عالی نیست اما برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم می تواند گزینه خوبی باشد. این تلویزیون تنها 3 سانتی متر ضخامت دارد که در هنگام قرار دادن روی دیوار جذابیت فوق العاده ای ایجاد می کند.

قابلیت دیگری که در این تلویزیون می‌تواند مورد توجه باشد وجود سیستم عامل نسخه 6.5 تایزن است که در سال 2022 ارائه شده که کاربر با استفاده از آن دسترسی بهتری به بازی‌ها و برنامه‌های آن از طریق درگاه‌های ارتباط با اینترنت وایفا و LAN دارد و می‌تواند اوقات فراغت بی‌نظیری را برای مخاطب فراهم سازد. همچنین تراکم پیکسلی در این تلویزیون بسیار مطلوب ارائه شده است به گونه‌ای که برای کیفیت تصویر 4K در آن از رزولوشنی با ابعاد 3840×2160 پیکسل پشتیبانی شده است. در نظر داشته باشید سامسونگ با ارائه پردازنده تصویری از نوع Crystal 4K امکانی به وجود آورده که تصاویر قدیمی و کم کیفیت را می‌تواند به راحتی ارتقا دهد تا کاربر از دیدن آن لذت برد.

AU7000

تلویزیون سامسونگ AU7000

امتیاز کلی: 7.6

امتیاز فیلم: 8.2

نمایش تلویزیون: 7.3

ورزش: 7.1

بازی های ویدیویی: 7.7

فیلم اچ دی آر: 7.4

بازی اچ دی آر: 7.6

مانیتور: 7.1

AU7000 یکی از تلویزیون‌های کمپانی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بوده و جزو سری 7 می باشد که دارای پنل VA با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ است، که محتواها را با سرعت رفرش ۶۰ هرتز برای شما به تصویر خواهد کشید. AU7000 ظاهری مشابه با سری پیشین خود داشته ولی از ضخامت به مراتب کمتری برخوردار است که می‌تواند زیبایی و آراستگی فوق‌العاده‌ای به منزل شما ببخشد؛ این سری از تلویزیون‌های سامسونگ، مقرون به صرفه بوده و بسته به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند خواهید شد. البته ناگفته نماند این مدل جزو ارزان‌ترین تلویزیون‌های عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۱ از برند سامسونگ محسوب می‌شود.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) برخوردار است و به کمک تکنولوژی One Billion Color توانایی تولید حدود 1 میلیارد رنگ مختلف را دارد. همچنین به کمک تکنولوژی PurColor رنگ های غنی و زنده تری تولید می شود و باعث می شود تا کیفیت تصویر بهتری را شاهد باشید.

تلویزیون AU7000 از درگاه‌های ارتباطی کمتری نسبت به AU8000 برخوردار بوده و کاربر قادر است تنها از سه درگاه HDMI و یک درگاه USB بهره‌مند شود، که این مقدار کم USB شاید گاهی اوقات کاربر را با مشکل مواجه کند. البته قلب تپنده این تلویزیون Crystal Processor 4K بوده که قادر است به کمک صفحه نمایش کریستالی آن تصاویر خوبی را به نمایش بگذارد. این تلویزیون از قابلیت BT HID و USB HID برخوردار است و شما می توانید موس و کیبورد بی سیم یا حتی با سیم خود را به تلویزیون متصل کنید و کارهای خود را راحت تر انجام دهید. همچنین دارای قابلیت Remote Access است و به شما اجازه می دهد تا تلویزیون را از طریق شبکه به کامپیوتر راه دور متصل کرده و به اصطلاح ریموت کنید و کارهای خود را از طریق تلویزیون انجام دهید.در کل می‌توان گفت تلویزیون سامسونگ AU7000 یکی از مدل‌های مناسب جهت تماشای فیلم و استفاده‌های روزمره بوده ولی اگر توانایی پرداخت هزینه بیشتری را دارید به شما توصیه می‌‍‌کنم نیم نگاهی به مدل AU8000 داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون اسمارت

تلویزیون اسمارت چیست؟ | معرفی بهترین تلویزیون های اسمارت

تلویزیون اسمارت تلویزیون‌های اسمارت اولین بار توسط شرکت سامسونگ تولید و به بازار عرضه شدند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *