بهترین تلویزیون تا 40 میلیون

بهترین تلویزیون تا 40 میلیون چه مدلی بخرم؟

بهترین تلویزیون تا 40 میلیون

با قیمت 40 میلیون چه مدل تلویزیونی می‌توان خرید؟ آیا با این رنج قیمت می‌توان بهترین تلویزیون‌های اولد را خرید؟ در این مطلب قصد داریم به شرح بهترین تلویزیون تا 40 میلیون بپردازیم. همچنین ویژگی‌ها و امکانات چند مدل از بهترین تلویزیون‌هایی را که در رنج قیمت 4۰ میلیون محاسبه شده است را برایتان معرفی کرده‌ایم. در مدل‌های معرفی شده ما شرایط اقتصادی شما را در نظر گرفته ایم و مدل‌ها در با سایزهای مناسب و امکانات و قابلیت‌های مطلوب است که به گونه‌ای می‌توان گفت اگر قصد خرید تلویزیون با این رنج قیمت را دارید با ادامه و خواندن این مقاله می‌توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ پس با ما همراه باشید. سایز اکثر این تلویزیون ها در محدوده 55 اینچ می باشند اما تلویزیونی مانند C1 که از تلویزیون های بالارده ال جی می باشد تنها در سایز 48 اینچ با این رنج قیمت قابل دسترس است. همچنین در سایز بزرگتر (65 اینچ) نیز تلویزیون هایی مانند QNED80 و NANO84  و UQ8000 که به نسبت در رده های پایین تر از بقیه هستند موجود می باشند. در ادامه به صورت جزئی تر این تلویزیون ها بررسی شده اند. لیست زیر بر اساس رتبه بندی از بالاترین به پایین ترین می باشد. 

C1

 تلویزیون ال جی C1 

امتیاز کلی : 8.8 امتیاز فیلم : 9.1
بازی های ویدیویی : 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.5
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش : 8.8
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.4

تلویزیون ال جی C1 که در سال ۲۰۲۱ تولید شده و با توجه به کیفیت تصویر و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به جرئت می‌توان گفت بهترین تلویزیون موجود در بازار ایران است. اولد C1 دارای پردازشگر α9 Gen4 بوده که محتواهای مختلف را به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کند و در نهایت تصاویری بی‌نظیر را نمایش می‌دهد. علاوه بر این از فرمت‌های استاندارد تصویر Dolby Vision IQ ،HLG و HDR10 Pro پشتیبانی می‌کند که در بهتر شدن کیفیت تصاویر تأثیر به سزایی دارند. تلویزیون C1 به لطف کنتراست برجسته و یکنواختی سطح مشکی کامل، این امکان را برای تماشاگر فراهم می‌کند تا در محیط‌های تاریک نیز برنامه‌های تلویزیونی مختلف را با وضوح فوق‌العاده ببیند. همچنین از زاویه دید گسترده‌ای برخوردار بوده و در صورت قرار گرفتن در زاویه‌های مختلف از کیفیت تصاویر کاسته نمی‌شود.

تلویزیون اولد C1 محتواهای HDR را با بهترین کیفیت به نمایش می‌گذارد و به کمک تکنولوژی AI Picture Pro کیفیت تصاویر را واقعی‌تر و زنده نشان می‌دهد. این تلویزیون مجهز به سیستم صوتی ۲.۲ کاناله با توان ۴۰ وات است که همراه با تکنولوژی‌های AC4 ،Dolby Digital ،Dolby Digital Plus و Dolby Atmos صدایی فراگیر و فوق‌العاده را رائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مدل جدید پیشنهاد می‌کنیم به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1 مراجعه فرمایید.

Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 7.6

ورزش: 7.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.4

بازی اچ دی آر: 8.5

مانیتور: 8.1

 Q70B QLED یک تلویزیون با کیفیت 4k  از سری 7 در سال QLED 2022 سامسونگ است. این تلویزیون با مدل کامل QAQ70BAKXXT مونتاژ مصر و ویتنام (سفارش تایلند) وارد ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون سامسونگ Q70B اساساً یک تلویزیون جذاب است که تقریباً  بر اساس این اصل ساخته شده است که تلویزیون های نازک تقاضای بیشتری دارند. قاب اطراف صفحه نمایش بسیار باریک است. Q70B گزینه بسیار جذابی برای نصب دیواری می باشد و ظاهر روی صفحه نمایش آن به طرز خوشایندی جمع و جور است. عملکرد خوبی برای اکثر استفاده‌ها مانند استفاده خانگی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم ارائه می‌کند. این تلویزیون دارای نرخ رفرش 120 هرتز بالا و زمان پاسخگویی مناسب است. . تلویزیون QLED سامسونگ  Q70B از نور پس زمینه Edge LED و پنل VA برخوردار می باشد. استفاده از پنل VA باعث شده است این تلویزیون رنگ های تیره را عمیق تر و واقعی تر نمایش دهد اما متاسفانه زاویه دید آن محدود تر است. شرکت سامسونگ از تکنولوژی جدید LED Clear Motion  در این محصول استفاده کرده است و به کمک آن می تواند نور پس زمینه را کنترل کرده و صحنه های سریع را واضح و روان نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70B از سیستم عامل تایزن برخوردار است. فرقی نمی کند موبایل شما اندرویدی باشد یا iOS، می توانید آن را به صورت بیسیم به این تلویزیون متصل کنید، محتوای مورد نظر خود را روی تلویزیون به اشتراک بگذارید. تلویزیون مذکور در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 در بازار موجود است، همچنین دارای قدرت خروجی صدا 20 وات با دو کانال صدا است، مناسب برای کنسول بازی نسل نهم و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

در این تلویزیون نرخ نوسازی به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا یافته، و از 60 هرتز به 120 هرتز ارتقا داده شده است. گذشته از این درگاه‌های ارتباطی HDMI2.0 به HDMI2.1 ارتقا یافته‌اند و این تلویزیون به یک نمایشگر گیمینگ تبدیل شده است. اگر به تلویزیون گیمینگ بهتری نیاز دارید می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q80B بروید. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان تری برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، پیشنهاد ما تلویزیون سامسونگ Q60B می باشد.

X85K

تلویزیون سونی X85K

امتیاز کلی : 8.2 امتیاز فیلم : 8.7
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 7.9
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :7.9

اگر قصد خرید یک تلویزیون 2022 سونی با امکانات مناسب جهت پشتیبانی از کنسول‌های بازی نسل نهمی و فرمت‌های مختلف تصویری با بودجه محدود را داشته باشید بدون شک تلویزیون X85K یکی از گزینه‌های روی میز شما خواهد بود؛ تلویزیون سونی X85K به نوعی اقتصادی‌ترین نمایشگر سری K بوده که از قابلیت‌هایی نظیر سرعت رفرش 120 هرتزی، VRR و ALLM پشتیبانی خواهد کرد که در نتیجه‌ی آن شاهد تصاویری مطلوب با کیفیت تصویر عالی خواهید بود. این تلویزیون در طیف گسترده ای از اندازه ها، از 43 تا 85 اینچ موجود است، این محصول به پنل VA مجهز است و می تواند عمق رنگ مشکی خوبی ارائه دهد، سونی بر روی فناوری HDR به کار رفته در این سری، پشتیبانی از فرمت تصویر دالبی ویژن را نیز گنجانده که تصاویری با کیفیت‌تر همراه با جزئیات بیشتر را شاهد خواهید بود؛ این تکنولوژی موجب می‌شود تا شما صحنه‌ها و رنگ‌ها را دقیق‌تر و با کیفیت مطلوب‌تری بیننده باشید. همچنین سونی برای این تلویزیون از پردازنده تصویر 4K HDR X1 بهره گرفته که می‌تواند به خوبی سرعت عملکرد سیستم عامل اندروید در تلویزیون را تحت تأثیر قرار دهد، و آن را به شکل بسیار مطلوبی ارتقا ببخشداین محصول دارای تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود می بخشد..

گذشته از این‌ها شما با استفاده از سیستم عامل جدید اندروید با آخرین بروزرسانی می‌توانید دسترسی کاملی به انواع برنامه‌ها را در فروشگاه گوگل پلی داشته باشید، و به راحتی با استفاده از برنامه‌های موجود و دسترسی ساده به اینترنت و اوقات فراغت بی‌نظیری برای خود فراهم سازید. سونی در این تلویزیون نیز از قابلیت‌هایی مانند درگاه‌های HDMI2.1 پشتیبانی کرده است؛ این درگاه می‌توانند کیفیت تصویر 120 هرتز را در اختیار کاربر قرار دهد تا تلویزیون برای اجرای کنسول‌های بازی نظیر PS5 عملکرد بهتری داشته باشد. البته اگر امکان اختصاص بودجه بیشتری را داشته باشید، مدل X90K می‌تواند خرید به مراتب بهتری در این زمینه باشد.

Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A

امتیاز کلی: 8.1

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 7.5

ورزش: 7.5

بازی های ویدیویی: 8.6

فیلم اچ دی آر: 8.3

بازی اچ دی آر: 8.4

مانیتور: 8.0

Q70A از تلویزیون‌های سری ۷ کمپانی سامسونگ است که در سایزهای مختلف با کیفیت تصویر 4K در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده است. برای استفاده های حرفه ای مانند تماشای فیلم و بازی کردن با کنسول های نسل نهم گزینه خوبی می باشد و با مونتاژ کشورهای مصر، ویتنام و مجارستان وارد بازار شده است.  این تلویزیون دارای پردازنده تصویر کوانتومی نسل جدید سامسونگ است که سرعت پردازش بسیار عالی را ارائه می‌دهد. همچنین در این تلویزیون مدل Q70A نسبت کنتراست تصویر، به صورت بسیار عالی ارائه می‌شود به گونه‌ای که شما در محیط‌های تاریک نیز می‌توانید تصاویر را با کیفیت مطلوب مشاهده کنید. این میان رده سامسونگ در طراحی بسیار عالی و فوق‌العاده زیبا به نظر می‌آید، به گونه‌ای که ضخامتی ۲.۸ سانتی‌متری برای آن ایجاد شده و برای اولین بار شاهد این سبک پایه‌ی وسط در Q70A هستیم. سامسونگ در این تلویزیون از قابلیت‌های گیمینگ نظیر تکنولوژی VRR، پورت HDMI2.1 و تکنولوژی AMD FreeSync پشتیبانی کرده که در هنگام اجرای کنسول‌های بازی حرفه‌ای بسیار کاربردی خواهد بود.

این تلویزیون دارای گیرنده DVB-T2 برای مشاهده شبکه های داخلی و گیرنده DVB-S2 برای مشاهده شبکه های خارجی می باشد. این گیرنده دارای قابلیت ضبط برنامه نیز است. مونتاژ ویتنام (سفارش تایلند) این تلویزیون تنها گیرنده DVB-T2 دارد. لازم به ذکر است که مونتاژ مجارستان این تلویزیون بر خلاف مونتاژهای دیگر دارای 2 گیرنده دیجیتال DVB-S2 است. یکی دیگر از قابلیت‌های خوبی که در این تلویزیون سامسونگ مدل Q70A به چشم می‌خورد گستردگی رنگ‌ها در هنگام نمایش و پخش فیلم‌ها و تصاویر است به گونه‌ای که شما جزئیات تصویر را همان گونه که تصویر برداری شده می‌بینید. قابلیت‌ خوب دیگر آن در سیستم صوتی این مدل وجود دارد که ارائه صدای فراگیر است و می‌تواند در هنگام اجرای بازی جذابیت بیشتری به مخاطب ارائه دهد.  در صورتی که به تلویزیون ارزان قیمت تری برای تماشای فیلم و استفاده خانگی و معمولی نیاز دارید، تلویزیون سامسونگ Q60A می تواند گزینه مناسبی باشد. اما در صورتی که از بودجه کافی برای خرید تلویزیون با کیفیت تر را دارید و به تلویزیون بهتری برای تماشای فیلم و بازی کردن احتیاج دارید، پیشنهاد ما خریدتلویزیون سامسونگ Q80A می باشد. همچنین در صورتی که به دنبال یک تلویزیون لوکس و زیبا هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ LS03A بروید.

Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80B

امتیاز کلی: 7.7

امتیاز فیلم: 7.1

نمایش تلویزیون: 8.1

ورزش: 8.0

بازی های ویدیویی: 7.9

فیلم اچ دی آر: 7.1

بازی اچ دی آر: 7.9

مانیتور: 8.6

تلویزیون سامسونگ Q80B از محصولات سری 8 در سال 2022 می باشد.  تلویزیون Q80B از محصولات جدیدی است که نمونه آن با نام اختصاری Q80A در سال 2021 معرفی شده بود و اکنون  با پیشرفت‌های جدیدی در این تلویزیون مواجه هستیم که به بازار عرضه شده و مانند گذشته مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. تلویزیون Q80B یک تلویزیون 4K سامسونگ با صفحه نمایش QLED مناسب استفاده خانگی و معمولی، بازی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم است و با مونتاژ کشور مصر و اسلواکی وارد کشور شده و در سایزهای 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ موجود می باشد. سامسونگ در این تلویزیون برای بهبود بخشیدن به تصاویر و صحنه‌های اکشن در کنسول‌های بازی و فیلم‌های هیجانی از نرخ نوسازی در تصویر 120 هرتز پشتیبانی کرده که می‌تواند برای گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بسیار جالب توجه باشد. در کنار این‌ها صفحه نمایش QLED نیز مانند سری‌های 2021 تا حدودی رتبه بالای آن در سال 2022 کاسته و آن را به یک تلویزیون میان‌رده خوب تبدیل کرده است. همچنین این تلویزیون از فرمت های +HDR10 و HLG پشتیبانی می کند، دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است، مناسب کنسول بازی نسل نهم می باشد و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون Q80B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

در کنار این فناوری‌ها وجود رابط‌های کاربری متعدد مانند HDMI و USB یکی از ضروری‌ترین نیاز کاربران را به خوبی پاسخگو بوده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. تلویزیون فوق یک مدل کاملا مشابه با نام Q83B نیز دارد که در رنگ محصول و برخی از ویژگی ها با آن متقاوت است، سامسونگ این مدل را برای مناطق خاصی (کشور دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند) که به اسکاندیناوی معروف هستند عرضه کرده است که در مقایسه با تلویزیون گفته شده سیستم صوتی و Local Dimming بهتری دارد. در صورتی که به یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای تماشای حرفه ای فیلم یا انجام بازی هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q70B بروید. اما اگر به تلویزیون مینی ال ای دی یا Neo QLED برای تماشای فیلم و انجام بازی بصورت حرفه ای نیاز دارید، ما تلویزیون سامسونگ QN85B را به شما پیشنهاد می کنیم. البته اگر به دنبال یک تلویزیون لوکس نیز هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ LS03B بروید که از سری فریم بوده و تفاوت های زیادی با این تلویزیون دارد.

X85J

تلویزیون سونی X85J

امتیاز کلی : 7.6 امتیاز فیلم : 7.2
بازی های ویدیویی: 7.8 فیلم اچ دی آر : 7.3
نمایش تلویزیون : 7.8
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 7.9
مانیتور :8

یکی دیگر از تلویزیون‌های عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۱ بوده که به نوعی مدل ما بین X90J و X80J محسوب می‌شود. سونی در این نمایشگر بزرگ از امکانات خوبی استفاده کرده تا آن را به یک تلویزیون اقتصادی مناسب گیم (نسبت به سایر مدل‌های سونی) تبدیل کند.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) برخوردار است این نمایشگر سونی دارای صفحه نمایش بزرگ با حاشیه یک سانتی‌متری بوده که در آن برای بهبود بخشیدن به کنتراست تصویر از قابلیت Dynamic Contrast Enhancer استفاده شده تا تلویزیون در محیط‌های تاریک نیز به راحتی تصاویر را در بهترین حالت به نمایش بگذارد. همچنین سونی از قابلیت Motionflow XR 960 نیز در X85J پشتیبانی کرده که می‌تواند صحنه‌های سریع را در فیلم‌های اکشن با وضوح بالا به راحتی پخش کند. این تلویزیون به کمک تکنولوژی Dolby Audio، Dolby Atmos و DTS Digital Surround کیفیت صدای بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد و توانایی تولید صدای فراگیر مجازی را دارد. این محصول دارای تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room Compensation می باشد و صدای تلویزیون را با توجه به شرایط محیط تنظیم می کند تا همیشه بهترین کیفیت تصویر را تجربه نمایید. این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K و 120Hz را دارد و دارای دو پورت ورودی HDMI 2.1 است.

از این گذشته سونی با به کارگیری پنل VA در این تلویزیون طیف وسیعی از میلیارد‌ها رنگ را برای کاربر به نمایش گذاشته است تا مخاطب اصل تصویر را با ریزترین جزئیات بیننده باشد. همچنین سونی در تلویزیون X85J از پردازنده X1 بهره می‌گیرد که سرعت نسبتا بالا و مطلوبی را در پردازش و ارائه تصاویر دارد. در کل این تلویزیون سونی با ضخامت 7.3 سانتی‌متر و بدنه تمام پلاستیکی از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است و در طراحی دارای استایل بسیار زیبا و قابلیت نسب بر روی دیوار را هم دارد و قیمت آن نیز نسبت به امکانات و قابلیت‌های موجود مطلوب تعیین شده است. 

QNED80

تلویزیون ال جی QNED80

امتیاز کلی : 7.4 امتیاز فیلم : 6.9
بازی های ویدیویی: 7.6 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.7
ورزش : 7.7
بازی اچ دی آر : 7.6
مانیتور : 8.5

تلویزیون QNED80 یکی از ارزان ترین تلویزیون های گیمینگ ال جی با صفحه نمایش QNED و کیفیت تصویر 4k در سال 2022 می باشد. یکی از تکنولوژی‌های موئثر در ارائه کیفیت تصاویر در این تلویزیون Edge LED است که نور پس زمینه تلویزیون را بر روی صفحه آن ساطع می‌کند. اما نور پس زمینه در این تلویزیون نیز با استفاده از فناوری HDR10 Pro به بهترین شکل کنترل می‌شود به صورتی که مطابق با میزان نور محیط تلویزیون را سازگار می‌کند و روشنایی آن را در بهترین حالت موجود به صورت کاملا هوشمند قرار می‌دهد. دارای 2 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz و 2 پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@60Hz بوده که با استفاده از آن شما بالاترین نرخ نوسازی موجود یعنی 120 هرتز را تجربه می‌کنید و می‌توانید جزئی‌ترین قسمت های یک فیلم یا یک گیم پلی را هم در بالاترین حد تجربه کنید و همچنین دارای 2 پورت USB 2.0 برای اتصال حافظه جانبی است. سایزهای این مدل شامل؛ 50، 55، 65، 75، 86 اینچ هستند که برای متراژهای متفاوت بسته به نیاز شما کاربرد دارند. دارای 2 بلندگوی Down Firing است که قدرت خروجی صدای آن 20 وات میباشد.

 این تلویزیون دارای جدید ترین نسخه سیستم عامل webOS تا به امروز یعنی webOS 7 است.همچنین ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر قدرتمند α7 Gen5 AI Processor 4K بهره گرفته که می‌تواند در راه اندازی برنامه‌های سیستم عامل و تلویزیون بسیار موئثر باشد. این پردازنده در بالابردن کیفیت تصاویر کم کیفیت و ارتقای آن‌ها از نظر کیفیتی نیز می‌تواند عملکرد قابل توجهی ارائه کند، و آن‌ها را با جزئیات بیشتری به شما نمایش دهد و همچنین این تلویزیون از برنامه LG ThinQ برای مدیریت و کنترل تلویزیون از طریق موبایل هوشمند پشتیبانی میکند.

NANO86

 تلویزیون ال جی NANO86 2021

امتیاز کلی : 7.3 امتیاز فیلم : 7.2
بازی های ویدیویی: 7.6 فیلم اچ دی آر : 6.7
نمایش تلویزیون : 7.3
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.6
مانیتور : 8.3

NANO86 از تلویزیون‌هایی است که در دو سال 2020 و 2021 ارائه شده است که نسخه جدید آن دارای امکانات و قابلیت‌های بیشتر نسبت به نسخه قبلی است. تلویزیون NANO86 دارای صفحه نمایش نانوسل و کیفیت تصویر 4K می باشد و با استفاده از فناوری نانوسل در این تلویزیون وضوح تصویر را به حداکثر رسانده است و دیدن رنگ‌ها بسیار جذاب‌تر شده اند. چون که نانوسل امکانی را ایجاد می‌کند تا پیکسل‌ها در نمایش و ارائه تصاویر به صورت مستقل عمل کنند. همچنین در این تلویزیون از صدایی با قدرت 40 وات پشتیبانی کرده که یکی از نقات قوت این تلویزیون به حساب می‌آید. این تلویزیون دارای تکنولوژی TruMotion 240 است که معادل رفرش ریت 120 هرتز می باشد و تونایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. ال جی به کمک تکنولوژی Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش داده و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. این تلویزیون از رزولوشن تصویر 3840×2160 پیکسل برخوردار است و به عنوان یک تلویزیون 4K کیفیت تصویر خوبی ارائه می دهد.

در نظر داشته باشید ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر α7 Gen4 AI 4K استفاده کرده که عملکرد بسیار سریعی در پردازش تصاویر را از خودش ارائه می‌دهد. این پردازنده همچنین می‌تواند سرعت عملکرد سیستم عامل موجود را به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا دهد تا کاربر از اجرای برنامه‌های مورد نظرش لذت ببرد. گذشته از این‌ها ال جی در این تلویزیون از فناوری‌هایی استفاده کرده که آن را برای اجرای گیم بسیار مناسب کرده است. این قابلیت‌ها شامل VRR و درگاه HDMI2.1 استفاده کرده که باعث از بین رفتن لرزش تصاویر سریع و بالا رفتن وضوح در تصویر شده است.                         

NANO84

تلویزیون ال جی NANO84

امتیاز کلی: 7.2

امتیاز نمایش: 7.1

نمایش تلویزیون: 7.2

ورزش: 7.3

بازی های ویدیویی: 7.6

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 7.4

مانیتور: 8.2

NANO84 از تلویزیون‌های محبوب سری نانوسل درسال 2022 هستند که در بازار جایگاه ویژه‌ای را در اختیار دارند. به گونه‌ای که هر سال نسل جدیدی از آن‌ها به بازار عرضه شده و در سال 2022 نیز نمونه دیگری از آن‌ها در مدل NANO84 ارائه شده است. این تلویزیون با مونتاژ اندونزی وارد کشور ما شده است و مناسب استفاده تجاری (هتل ها)، استفاده معمولی و خانگی و تماشای فیلم می باشد. ال جی در این تلویزیون‌ها از صفحه نمایش نانوسل پشتیبانی می‌کند این صفحه نمایش‌ها رنگ‌ها را به شکل کاملا دقیق و بدون افت با جزئیات کاملی نمایش می‌دهند و مانند تلویزیون‌های دیگر در هنگام پخش رنگ‌های ترکیبی به هیچ عنوان آن‌ها را ترکیبی و از هم پاشیده و در هم نمایش نمی‌دهند، و معمولا بیشتر از یک میلیارد رنگ را به خوبی می‌توانند پردازش کنند. همچنین ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر قدرتمند α5 Gen5 AI پشتیبانی کرده است. این پردازنده می‌تواند با کمک سیستم عامل موجود سرعت اجرایی برنامه‌های موجود در تلویزیون را در سطح بالایی قرار دهد و شما در کسری از ثانیه با استفاده از آن برنامه مورد علاقه خود را به اجرا در آورید. 

همچنین در نظر داشته باشید ال جی برای کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون از نرخ نوسازی مطلوب 60 هرتز استفاده کرده است. این میزان برای نمایش خانگی در کیفیت تصویر 4K می تواند قابل قبول باشد. در کنار این‌ها ال جی از برنامه‌ای کاملا هوشمند به نام Mobile Connectivity برای اتصال تلفن همراه و نمایش محتویات آن بر روی تلویزیون استفاده کرده است. این برنامه می‌تواند هم برای تلفن‌هایی با سیستم عامل iOS و هم Android مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این تلویزیون دارای قدرت خروجی صدا 40 وات است و مناسب کنسول بازی نسل هشتم نیز می باشد. اگر به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری برای تماشای فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، ما تلویزیون ال جی NANO79 را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال تلویزیون بهتر و با کیفیت تری برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ هستید، بهتر است به سراغ تلویزیون ال جی QNED80 بروید.

UQ8000

تلویزیون ال جی UQ8000

امتیاز کلی : 7.2 امتیاز فیلم : 7.4
بازی های ویدیویی: 7.2 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.0
بازی اچ دی آر : 7.3
مانیتور :7.8

مدل UQ8000 یکی میان‌رده‌های ال جی در سال 2022 بوده که توسط این کمپانی معرفی شده است و مونتاژ کشور مصر میباشد. تلویزیون فورکی (4K) ال جی UQ8000 رزولوشن 3840×2160 پیکسل دارد و می تواند محتوای 4k را به راحتی نمایش دهد. ال جی این محصول را به نسل پنجم پردازشگر تصویر آلفا 5 مجهز کرده است که به کمک تکنولوژی 4k Upscaler، علاوه بر افزایش رزولوشن محتوای ورودی، نویز تصاویر را نیز کاهش می دهد تا همه چیز را با کیفیتی نزدیک به 4k و با بیشترین جزئیات ممکن مشاهده کنید.این تلویزیون امکان پخش محتوای HDR با فرمت های HLG و HDR10 Pro را دارد و به لطف تکنولوژی Active HDR، اینگونه محتوا را با بهترین کیفیت ممکن نمایش می دهد.

با تمام اینها باید گفت تلویزیون پیش روی شما یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای به حساب نمی آید ولی می توانید از آن به عنوان صفحه نمایش کنسول های نسل 8 مانند PS4، PS4 Pro یا Xbox One استفاده کنید. اما اگر به دنبال یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای برای کنسول نسل 9 خود هستید، باید به سراغ سایز 86 اینچ این مدل بروید.این تلویزیون در چندین اندازه از 43 تا 86 اینچ در دسترس است و همچنین این تلویزیون از بالاترین سطح سیستم عامل‌های webOS برخوردار است که می‌تواند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد. این سیستم عامل به واسطه پردازنده چهار هسته‌ای α5 Gen5 AI 4K نسل پنجمی ال جی که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد به راحتی برنامه‌ها را پردازش و اجرا کند. گذشته از این ال جی با استفاده از صفحه نمایش LED و قرار دادن پنلی از نوع IPS بر روی آن امکان نمایش گروهی را برای شما بسیار لذت بخش‌تر کرده چون پنل IPS موجود زاویه دید گسترده‌تری بر روی آن بخشیده است.این در حالی است که نسبت کنتراست در آن تا حدودی ضیف‌تر و ممکن است در محیط‌های تاریک روشنایی تلویزیون نرمال نباشد و تصاویر دلچسپ و آن گونه که می‌خواهید ارائه نشود. صدا نیز از دو کانال صوتی 10 واتی در توان 20 وات صدا ارائه می‌شود. این تلویزیون دارای 3 پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@60Hzاست.

در صورتی که به دنبال یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای استفاده معمولی و تماشای فیلم و سریال هستید، می توانید به سراغ تلویزیون ال جی UQ7500 بروید. اما اگر به یک تلویزیون با کیفیت تر جهت استفاده روزمره و تماشای فیلم احتیاج دارید، ما تلویزیون ال جی UQ9000 را به شما پیشنهاد می کنیم.

کدام تلویزیون تا 40 میلیون مناسب‌تر است ؟

در میان مدل‌های برگزیده تلویزیون ال جی C1 در سایزهای با اینچ پایین می‌تواند بهترین گزینه برای خرید شما باشد که یقیناً موجب رضایت شما خواهد بود چون این نمایشگر دارای جدیدترین امکانات و بالاترین کیفیت در میان مدل‌های معرفی شده است. این مدل از پرچم‌داران تلویزیون‌های ال جی در سال 2021 بوده و از نمایشگرهایی است که دارای صفحه نمایش اولد است که بسیار مناسب گیم طراحی شده گذشته از همه این‌ها شما با این مبلغ می‌تواند نگاهی به تلویزیون‌هایی مانند X85J از کمپانی سونی در سایز 55 اینچ نیز بیندازید که می‌تواند گزینه مناسب در برند سونی برای شما باشد. اما اگر به دنبال سایزهای بزرگ‌تر هستید می‌توانید در سایز 65 این به سراغ برند سونی و مدل QNED80 بروید این مدل نیز داری امکانات و قابلیت‌های قابل قبولی است و می‌تواند رضایت شما را جلب کند. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.7]

حتما ببینید

بهترین تلویزیون گیمینگ

بهترین تلویزیون گیمینگ و مناسب بازی

بهترین تلویزیون گیمینگ یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول‌های بازی از اهمیت زیادی …

6 نظر

  1. حجت محمدی

    سلام بین q70c , q70b , qned80 کدوم یکی برای فیلم و گیم بهتره؟

    • fariba

      سلام و درود
      دوست عزیز تلویزیون Q70C به دلیل داشتن کنتراست عالی گزینه مناسب‌تری می‌باشد.

  2. امیر

    با سلام،در رنج قیمتی 30 و‌35، تلویزیون برای ps5 چی پیشنهاد میکنید که بالاترین ارزش خرید داشته باشه

    • fariba

      سلام دوست عزیز
      تلویزیون ال جی QNED80 و تلویزیون سامسونگ Q70C دو گزینه بسیار مناسبی هستند.

  3. متین

    کدوم تلویزیون اینپوت لگ کمتری داره؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      تلویزیون ال جی C9 با 13/5 میلی ثانیه دارای کمترین میزان لگ بوده و پس از آن به ترتیب SM9500 و Q80R قرار می گیرند.
      پیروز و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *