بهترین تلویزیون برای مانیتور

بهترین تلویزیون برای مانیتور

مانیتور و درگاه های اتصال به کامپیوتر

مانیتور امروزه به صورت عمده در زندگی ما و در امور روزمره ما نقش به سزایی دارد و خیلی از افراد به دنبال این موضوع هستند که بهترین تلویزیون برای مانیتور برای تلویزیون کدام مدل است. شما اگر به اطراف خود نگاهی بی‌اندازید متوجه می‌شود که مانیتورها در منازل، اداره‌ها بانک‌ها و بسیاری از محیط‌های دیگر دیده می‌شوند. اما چیزی که امروز شاهد رشد آن هستیم وجود تلویزیون‌های است که کاربر می‌تواند در کنار استفاده از آن به عنوان یک تلویزیون به عنوان یک مانیتور فوق‌العاده و بزرگ نیز بهره ببرید. این تلویزیون‌های می‎‌توانند در کنار توانایی‌‌های هوشمندی که دارند به عنوان یک مانیتور امکانات بی‌نظیری را در اختیار کاربر قرار دهند. این تلویزیون‌ها دارای درگاه‌های متعددی برای اتصال به کامپیوترهای نسل جدید هستند و شما می‌توانید از طریق ورودی‌های مختلفی مانند HDMI ، VGA و یا DVI به آن متصل شوید و در کیفیت‌های مختلف مطابق نوع درگاه کامپیوتر را بر روی صفحه نمایش به اجرا در بی‌آورید. 

HDMI-VGA-DVI

HDMI بهترین نوع اتصال کامپیوتر به مانیتور

درگاه‌های HDMI برای اولین بار در سال 2002 وارد بازار شدند و بر روی انواع دستگاه‌های پخش و کامپیوترها و مانیتورها دیده شدند. نسخه اولیه این درگاه‌ها در سال 2002 از نوع 1.4 بود که اکنون در سال 2022 نسخه نهایی آن به 2.1 ارتقا یافته است، و امید می‌رود که نسخه‌های پیشرفته‌تر و ارتقا یافته آن نیز در سال‌های آینده رونمایی شود. این یعنی HDMI یک شگفتی در ارائه فایل‌های فشرده و غیر فشرده در حجم بسیار بالا با طیف گسترده از رنگ‌ها بر روی صفحه نمایشگر است. در نظر داشته باشید برای یک اتصال خوب نیز نیازمند یک کابل قوی هستید. کابل‌های HDMI دارای درجه بندی‌های A و B و C هستند، که به ترتیب A از همه قوی‌تر و B متوسط و C ضعیف‌تر است.

HDMI بهترین تلویزیون برای مانیتور

DVI نوع دیگری برای اتصال مانیتور به کامپیوتر

اتصال DVI امروزه از اتصال‌های زیاد مرسوم به شمار نمی‌آید چون تفاوت چندانی با نوع اتصال VGA ندارد و نصب آن هزینه بیشتری نیز برای شرکت‌های تولید تلویزیون و مانیتور دارد و همین موجب شده تا درگاه‌های این نوع اتصال نیز در بسیاری از نمایشگرها دیده نشود. همچنین DVI ها نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند. این انواع شامل DVI-A برای انتقال سیگنال‌های آنالوگ و DVA-D برای انتقال سیگنال‌های دیجیتال و DVA-I برای انتقال سیگنال‌های انالوگ و دیجیتال نیز به کار می‌آیند.

DVI بهترین تلویزیون برای مانیتور

اتصال از طریق رابط متصل کننده VGA

این نوع اتصال که VGA نام دارد از گذشته تا به امروز مرسوم ترین نوع اتصال مانیتور به کامپیوتر بوده است که اکنون نیز استفاده از آن در حد بسیار بالایی رایج بوده، VGA اتصالی راحت و بسیار کاربردی است که کیفیت نسبتا مطلوبی دارد. یکی از ایرادهای این قابلیت رزولوشن پایین آن است که در ارائه دوربین‌های مدار بسته به خوبی نمایان‌گر می‌شود. همچنین پایین بودن رزولوشن نیز در هنگام اجرای بازی‌ها نیز تا حدودی می‌تواند برای کاربر آزار دهنده باشد. گذشته از این VGA قابلیت انتقال صدا را نیز ندارد. 

VGA-PORT

اهمیت کنتراست و زاویه دید برای استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور

همانطور که می‌دانید یکی از نکات مهمی که باید در هنگام خرید یک تلویزیون برای جایگزین کردن به عنوان مانیتور، زاویه دید مطلوب در آن است که نقش ویژه‌ای را در دید کاربر ایفا می‌کند. و گذشته از آن بالا بودن نسبت کنتراست نیز می‌تواند اجرای ویدیو‌گیم را برای کابر بسیار عالی‌تر کند. برای این امر باید سعی کنید در اولویت از تلویزیون‌های استفاده کنید که هم دارای زاویه دید مطلوب و هم نسبت کنتراست بالایی هستند، که این شامل تلویزیون‌های دارای پنل WRGB می‌شوند. در وهله دوم پنل‌هایی که مورد بهتری می‌توانند برای مانیتور باشند از نوع VA هستند که نسبت کنتراست بالایی را ارائه می‌دهند. اما مورد بعدی که در همه زمینه‌ها می‌تواند از VA بهتر باشد ولی در نسبت کنتراست تصویر عملکرد ضعیف‌ی دارد پنل IPS است. این نوع پنل‌ها دارای زاویه دید قوی‌تر و تاخیر در ورودی پایین‌تری هستند. 

IPS-vs-VA-vs-WRGB-Panel

بهترین تلویزیون ها برای جایگزین کردن مانیتور

در این قسمت از مطلب که مهمترین بخش است، تلویزیون‌های را معرفی کرده‌ایم که در نوع خود بالاترین کیفیت را برای شما به عنوان بهترین تلویزیون برای مانیتور ارائه می‌دهند. در نظر داشته باشید محصولات ارائه شده این لیست کاملا کارشناسی شده و بر اساس نوع پنل و نوع صفحه نمایش و نوع درگاه متصل کننده به کامپیوتر رتبه‌بندی شده‌اند. 

G2

تلویزیون ال جی G2

تلویزیون ال جی G2

امتیاز کلی : 9.0 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.1
مانیتور : 9.5

G2 یکی از پرچم داران شرکت ال جی و مونتاژ کشور اندونزی است و به جرات می‌توان گفت بهترین تلویزیون سال 2022 از شرکت ال جی به حساب می‌آید. این محصول دارای امکانات فوق‌العاده و بسیار مناسب برای اجرای انواع کنسول‌های بازی نسل نهمی و جدید است. این تلویزیون دارای ویژگی‌های کامل یک نمایشگر گیم بوده چون ال جی در آن از صفحه نمایشی از نوع OLED و پنلی از نسل جدید OLED evo برای اولین بار استفاده کرده که این دو در کنار هم می‌توانند هم نسبت کنتراست تصویر را بی‌نهایت کنند و هم این که زاویه دید فوق‌العاده‌ای را به تلویزیون ببخشند و بسیار مناسب برای تماشای گروهی باشند در نهایت دارای مجموعه‌ای چشمگیر از ویژگی‌های بازی است و به طور کلی یک تجربه عالی از بازی را ارائه می‌دهد. مانند سایر تلویزیون های ال جی، از رابط هوشمند webOS استفاده می‌کند که برای سال 2022 کمی به روز شده است. 

سیستم صوتی این تلویزیون از 4 بلندگوی 10 واتی و 2 ووفر 10 واتی تشکیل شده است و در مجموع توانایی تولید صدای 60 وات را دارد. همچنین ال جی برای بالا بردن سرعت رابط کاربری در این تلویزیون از پردازنده α9 Gen4 AI 4K استفاده کرده که می‌تواند عملکرد تلویزیون را در بالا‌ترین حد قرار دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی 4K Upscaler و AI Upscaling Gen2 رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می‌برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می‌دهد. ال جی در این محصول 2022 از قابلیت‌های دیگری نیز مانند HDMI2.1 استفاده کرده تا شما امکان پخش با کیفیت رفرش‌ریت 120 هرتز را داشته باشید و از دیدن تصاویر با کیفیت 4K نهایت لذت را ببرید. دارای 3 پورت USB 2.0 برای اتصال حافظه جانبی و دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz می‌باشد. همچنین این تلویزیون در سایزهای 55، 65، 77، 83 موجود می‌باشد.

QN85B

تلویزیون سامسونگ QN85B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.3

نمایش تلویزیون: 8.2

ورزش: 8.1

بازی های ویدیویی: 8.4

فیلم اچ دی آر: 8.1

بازی اچ دی آر: 8.4

مانیتور: 8.7

سامسونگ QN85B QLED یک تلویزیون رده بالا است که در سری 8 و سال 2022 عرضه شده و جانشین QN85A QLED سامسونگ است و بین Samsung Q80B QLED و Samsung QN90B QLED قرار می گیرد. در حال حاضر این تلویزیون با مونتاژ کشور مصر و در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 وارد بازار ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون QN85B علاوه بر استفاده روزمره و معمولی، برای تماشای حرفه ای فیلم و همچنین گیمینگ و بازی کردن حرفه ای مناسب می باشد و می توانید با اتصال کنسول بازی نسل نهم خود، به بازی کردن با آن بپردازید. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به لطف تکنولوژی Auto Motion Plus صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد. علاوه بر آن، وجود تکنولوژی جدید LED Clear Motion به این تلویزیون امکان تنظیم نور پس زمینه را می دهد تا در حین نمایش صحنه های سریع، تصاویر روان و بدون تاری نمایش داده شوند. این محصول به کمک پردازشگر حرفه ای خود و تکنولوژی AI Upscale نویز تصاویر با کیفیت پایین تر را حذف می کند و رزولوشن آن را افزایش می دهد تا همه چیز در حد کیفیت تصویر 4k نمایش داده شود. این محصول نیز مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی های پخش جریانی را ارائه می دهد. دارای قدرت خروجی صدا 60 وات و 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

 سامسونگ در این تلویزیون برای بالا برد کنتراست تصویر در محیط‌های تاریک از پنل VA پشتیبانی کرده، این پنل هر چند از نظر زاویه دید عملکرد ضعیف‌ترین نسبت به سایر پنل‌ها دارد اما با وجود صفحه نمایش نسل جدید در آن کمبود موجود را تا حدود زیادی رفع کرده، و تلویزیون برای نمایش‌های گروهی هم می‌تواند عملکرد مطلوبی در اختیار کاربر قرار دهد. کیفیت ساخت این محصول نیز چشمگیر است و دارای قاب و پایه فلزی نقره ای درخشان و وزن کافی برای نشان دادن سطح داخلی با کیفیت فراوان می باشد. این کیفیت ساخت همچنین به این معنی می باشد که تلویزیون با کوچکترین حرکت دست کودک واژگون نمی شود.

C2

تلویزیون ال جی C2

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر : 8.6
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.5

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C2 یکی از بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایش OLED و کیفیت تصویر 4K است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در این تلویزیون نسبت به مدل قبلی شرکت ال جی استفاده از پنل WRGB بوده ، در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید به شکل بسیار عالی ارتقا یافته است و هم با استفاده از فناوری اولد نسبت کنتراست نیز در بالاترین سطح قرار دارد. ال جی در این محصول از بالاترین سطح تکنولوژِی در ساخت تلویزیون استفاده کرده، این فناوری‌ها شامل جدیدترین تکنولوژِی‌ها برای ارائه بهتر تصاویر کنسول‌های بازی است. صفحه نمایش این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز می باشد و به کمک تکنولوژی OLED Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند و به پردازنده نسل پنجم ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K مجهز شده است که به آلفا 9 معروف است.

این تلویزیون در اندزاه های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود میباشد. HDMI2.1 از تکنولوژِی‌های فوق‌العاده‌ای است که امکان ارسال تصاویر 120 هرتز را به راحتی برای کاربر فراهم می‌کند و کیفیت بی‌نظیری را با جزئیات بسیار بالایی برای کاربر به نمایش می‌گذارد و این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz است. گذشته از این با وجود قابلیت‌هایی هم چون نرخ‌ نوسازی متغیر در هنگام پخش هر صحنه‌ای شما بالاترین حد از کیفیت تصویر را بیننده هستید. همچنین ال جی در C2 از توان صوتی مطلوبی با قدرت 40 وات صدا پشتیبانی کرده که در نوع خودش بی‌نظیر است. همچنین درگاه‌ها و رابط‌های متنوعی نیز مانند مدل گذشته آن یعنی C1 در C2 نیز وجود دارد و ارتباط و اتصال تلویزیون را با سایر دستگاه‌ها راحت‌تر کرده است.

A90K

 تلویزیون سونی A90K

تلویزیون سونی A90K

ویژگی های کلیدی
کیفیت 4K  2022
صدا 25 وات 120 هرتز
OLED / پنل WRGB 4×USB
 سیستم عامل Google TV 2×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت مالزی

A90K از تلویزیون‌هایی با عملکرد فوق‌العاده است که در سال 2022 به بازار عرضه شد. این تلویزیون یک مدل پایین‌تر از A95K است که دارای امکانات مشابه و از قابلیت‌های بسیار عالی برخوردار بوده که موجب شده این تلویزیون را در محصولات بالارده کمپانی سونی قرار دهد. A90K یک تلویزیون کامل با امکانات فوق‌العاده و قیمت نسبتا مناسب‌تری نسبت به سایر پرچم‌داران است. سونی در این تلویزیون از صفحه نمایش فوق‌العاده OLED پشیتبانی کرده که نسبت روشنایی آن بسیار بالا بوده و کنتراست آن در محیط‌های تاریک عالی بوده و نمایشی فوق‌العاده را برای کاربر ارائه می‌دهد. همچنین زاویه دید نیز در این تلویزیون برای نمایش گروهی در سایزهای کوچک آن به لطف پنل WRGB فوق‌العاده است و شما می‌توانید از هر طرف در داخل اتاق به راحتی بر روی نمایشگر برای دیدن تصاویر و فیلم‌ها اشراف داشته باشید.

همچنین سونی برای این نمایشگر از درگاه‌های ارتباطی متعددی پشتیبانی کرده است که شامل رابط‌های HDMI2.1 و USB و خروجی نوری صدا (OPTICAL) هستند که می‌تواند ارتباط تلویزیون با سایر دستگاه‌ها را آسان‌تر کند. گذشته از این‌ها سونی با استفاده از پردازنده Cognitive XR امکانی را فراهم کرده که سیستم عامل موجود سرعت بالاتری را داشته باشد و اجرای برنامه‌های موجود بر روی آن برای کاربر راحت‌تر باشد.

A80K

 تلویزیون سونی A80K

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.4
ورزش : 8.7
بازی اچ دی آر : 8.9
مانیتور :9.3

تلویزیون سونی A80K یکی از ارزان ترین تلویزیون های اولد گیمینگ 120 هرتز سونی در سال 2022 محسوب می شود. تلویزیون A80K برای تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن با کنسول های نسل نهم کاملا مناسب است. تلویزیون فورکی سونی 77A80K مجهز به جدید ترین و قدرتمند ترین پردازنده سونی تا به امروز یعنی پردازنده Cognitive Processor XR است. این پردازنده وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و اینکار را مشابه مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد.. این تلویزیون اولد 120 دارای ویژگی‌های گیم فوق‌العاده‌ای مانند HDMI2.1 بوده و در کنار آن از قابلیت نرخ نوسازی VRR نیز برخوردار است. این در حالی است که این تلویزیون قیمت بسیار مطلوب‌تری نسبت به مدل‌های A90K و A95K دارد و می‌تواند عملکرد مشابهی را نیز در اختیار کاربر قرار دهد، که اختلاف چندانی با این دو مدل ندارد. سونی در A80K از درگاه‌های متعددی برای ارتباط تلویزیون با سایر دستگاه‌‌ها مانند کنسول‌های بازی و دستگاه‌های پخش پشتیبانی کرده است. گذشته از این‌ها شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید که نسخه یازدهم آن است حجم وسیعی از برنامه‌ها و دسترسی به انواع بازی‌های سرگرم کننده در گوگل پلی را دشته باشید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه وایفای ارتباط سریع اینترنت را تجربه کنید.

همچنین سونی با استفاده از پردازنده قدرتمند Cognitive XR امکان پردازش با تأخیر ورودی بسیار پایین را فراهم کرده است، که می‌تواند به خوبی برنامه‌های موجود در تلویزیون را برای کاربر به اجرا در آورد. گذشته از این‌ها سونی با استفاده از پنل فوق‌العاده WRGB در این تلویزیون هم زاویه دید وسیعی در اختیار کاربر قرار داده که آن را برای نمایش گروهی و دسته جمعی مطلوب نموده و هم این که نسبت کنتراست را نیز به شکل بی‌نظیری ارتقا داده که می‌تواند در محیط‌های تاریک روشنایی فوق‌العاده‌ای را نشان دهد، و همین موجب شده تا بازتاب بی‌نظیری را نیز در برابر نور خورشید از خود ارائه دهد. 

X95K

تلویزیون سونی X95K

امتیاز کلی : 8.3 امتیاز فیلم :8.4
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش :8.1
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :8.3

تلویزیون سونی X95K  برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم و سریال و همچنین استفاده روزمره کاملا مناسب است. تلویزیون سونی X95K در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X95J است.از تلویزیون‌های فوق‌العاده سری BRAVIA بوده که پرچمدار سال 2022 شرکت سونی است، در این محصول سونی از جدیدترین امکانات و قابلیت‌های موجود در سال 2022 پشتبانی کرده که می‌تواند استفاده از آن برای هر کاربری جذاب باشد. سونی در این تلویزیون از جدیدترین نسخه رابط کاربری Google TV یعنی نسل یازدهم آن پشتیبانی کرده که در میان سیستم عامل‌ها از بالاترین تنوع برنامه‌ای برخوردار است. همچنین در این تلویزیون صفحه نمایشی از نوع Mini LED به کار گرفته شده که دارای کیفیت فوق‌العاده بالایی در نمایش تصاویر است. در نظر داشته باشید که فناوری Mini LED از فناوری‌های جدید کمپانی سامسونگ است که هم وضوح بیشتر و هم نسبت کنتراست بالاتری را برای کاربر ارائه می‌دهد. البته سونی با استفاده از پنل VA نیز در این تلویزیون کنتراست را به حد بی‌نهایت رسانده که در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از آن در تاریکی تلویزیون را در بهترین حالت بیننده باشید. 

سونی برای کنترل نور پس زمینه این تلویزیون از تکنولوژی منحصر به فردی به نام XR Backlight Master Drive استفاده می کند. این تکنولوژی به کمک تکنولوژی Local Dimming پیشرفته نور پس زمینه صفحه نمایش Mini LED این تلویزیون را کنترل کرده و به صورت دقیق کنتراست تصاویر را تنظیم می کند.

همچنین سونی در این تلویزیون از قابلیت‌های گیمینگ مانند نرخ‌نوسازی متغیر (VRR) استفاده کرده است که در هنگام حرکت صحنه‌های سریع در پخش فیلم رفرش‌ریت را در بالاترین حد ممکن نگهداری کند. در کنار این‌ها سونی در تلویزیون مدل X95K از درگاه‌های HDMI 2.1 استفاده به عمل آورده و باید بدانید که بالاترین سرعت نوخ نوسازی در این تلویزیون برای کیفیت تصویر 4K در بهترین حالت 120 هرتز است. همچنین سونی در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های بسیار متنوعی پشتیبانی کرده است تا سایر دستگاه‌های پخش و کنسول‌های بازی به راحتی به تلویزیون متصل شوند و شما از آن استفاده کنید. 

سخن آخر

تلویزیون‌های معرفی شده در بالا بهترین مدل‌های موجود در بازار ایران هستند که می‌توانند به عنوان مانیتور تصویر مطلوبی از کامپیوتر را برای شما ارائه دهند. در بهترین مدل‌ها اگر نگاه کنید مدل‌هایی از شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و ال جی را می‌بینید. این مدل‌ها QN85B و G2 هستند که دارای قیمت نسبتاً بالایی هستند اما نسبت به امکانات ارائه شده در آن‌ها ارزش خرید را دارند. اما مدل‌های میان‌رده تری که از قیمت مناسبی هم برخوردا هستند می‌توانیم به تلویزیون A80K سونی  اشاره کنیم. دقت داشته باشید تمام محصولات ارائه شده دارای کیفیت تصویر 4K هستند و از تراکم پیکسلی بالایی برای ارائه به عنوان بهترین تلویزیون برای مانیتور برخوردارند. در پایان از شما عزیزان دعوت می‌کنم برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه لوازم خانگی به وبلاگ سلام بابا سر بزنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 4]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

85 نظر

  1. مهدی

    عرض سلام و خسته نباشید
    بنده دنبال تلویزیون برای استفاده مانیتور هستم در سایز های 49 50 55 “لیست بهترین تلویزیون ها برای مانیتور” مربوط به سال 2018 2019 است
    مدلی برای سال های 20212020 اگر هست لطفا معرفی کنید

    برند سامسونگ مدل 50au8000 ال جی 49nano80 ، شیائومی L55M5-5ASP,q1e, p1 انتخاب کردم اما نمیدانم آیا برای استفاده مانیتور مناسب است یا خیر ؟

    لطفا بنده را راهنمایی کنید
    باتشکر

    • سردبیر

      سلام و درود
      دو مدل au8000 و nano80 برای مانیتورینگ تقریبا در یک سطح هستند اما چون au8000 دارای پنل va بوده که به دلیل نسبت کنتراست بالاتر، بهتر خواهد بود. البته برای مانیتورینگ کیولدها می‌توانند کیفیت بسیار بهتری را ارائه دهند.

  2. مبین

    سلام خسته نباشید
    تو رو خدا کمکم کنین میشه بگین چطوری من این مشکل رو حل کنم بعد از اینکه وصل میکنم اینو مینویسه👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
    بدون سیگنال و اتصال کابل و تنظیمات دستگاه منبع را بررسی کنید.
    سپس SOURCE را از کنترل از راه دور برای انتخاب دستگاه منبع متصل فشار دهید.
    والا همه میگن ۱ ملیون هزینه میخوادمنم نمیدونم چیکار کنم
    اگه مشکلم رو برطرف کنین دعا تون میکنم….

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      لطفا مدل و برند تلویزیون رو ذکر کنید و مشکل خودتون رو دقیق تر ذکر کنید

  3. احسان

    سلام کیس من قدیمی هستش (vga) میتونم به تلویزیون سامسونگ 4950 متصلش کنم؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      اگر تلویزیون از پورت HDMI پشتیبانی کند بله می‌شود

  4. علی

    با سلام
    آیا کیس کامپیوتر به تلویزیون فشار میاره و باعث می شه ‌که تلویزیون زود تر خراب بشه و بسوزه

    • سردبیر

      سلام و درود
      بستگی به میزان استفاده و نوع مدل تلویزیون دارد
      ولی مانیتورینگ تلویزیون می‌تواند در پیکسل سوختگی تأثیر داشته باشد

  5. Mobin

    سلام من یه تلوزیون قدیمی سه فیشه دارم. میشه کیس رو بهش وصل کرد ؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      برای اتصال کیس به تلویزیون میتوان از کابل VGA و HDMI استفاده کرد؛ البته در لپ تاب و تلویزیون‌های جدید از طریق cast و یا سایر قابلیت‌های بی سیم این امکان وجود دارد.
      پیروز و سربلند باشید

  6. محمد مهدی ارژنگی

    سلام و خسته نباشید من یک کابل hdmi گرفتم برای وصل کردن کامپیوتر به تلویزیون.هم کامپیوتر ساپورت میکنه و هم تلویزیون وقتی کابل رو وصل میکنم هیچ اتفاقی نمی افته آیا باید کار خاصی بکنم اگه میشه راهنمایی کنید.

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      باید خروجی سیستم روی یکی از حالت‌های Extend، Dublicate یا Second Screen Only تنظیم شده باشد؛ در صورت عدم نمایش باید از سرعت رفرش سیستم کاسته شود تا با تلویزیون همگام سازی شود.
      پیروز وسربلند باشید

  7. مهدی

    ببخشید من ال سی دی لب تابم شکسته اگه میشه میخوام ویندوز مو عوض کنم میشه بگید چطوری با تلوزیون این کار رو کنم تلوزیون ال جی 42 اینج هستش و من تا وارد ویندز نشم تلوزیون میزنه سیگنال موجود نیست از کابل hdmi استفاده میکنم

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      اولاً باید حالت لپ تاب روی یکی از گزینه های Dublicate، Extend یا Second Screen Only قرار گرفته و ثانیاً سرعت رفرش لپ تاب و تلویزیون یکی باشد.

  8. Ali

    تا الان کیسم به یک مانیتور 1080 با نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز وصل بوده آیا مشکلی پیش نمیاد که کیس رو به تلویزیون وصل کنم؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      در کل خیر مشکل خاصی وجود ندارد.

  9. Ali

    باسلام میخواستم بپرسم که میشه کیسم رو به تلویزیون وصل کرد چون کیسم پورت HDMI نداره ولی تلویزیون 3تا پورت HDMIدارد مدل تلویزیون hisense N3000 4k 2019 هست ممکنه کمکم کنید؟ ممنون از مدیر سایت.

    • سردبیر

      سلام و درود
      سپاس از شما
      دو راه حل دارید، یکیش اینکه یه کارت گرافیک جدید که دارای پورت HDMI دارد رو تهیه کنید که چون متحمل پرداخت هزینه زیادی می شید.
      راه به صرفه تر و راحت تر این است که یک تبدیل VGA به HDMI تهیه کنید یعنی از همون کابل سابق استفاده می کنید ولی برای ورودی تلویزیون از این تبدیل استفاده می کنید.
      بازم سؤالی بود بنده در خدمتم
      پیروز و سربلند باشید

      • آرش

        سلام وقت بخير ..من کيس رو به تلويزيون متصل کردم و تصوير دکستاپ واضح اومده ولي هي روي تلويزيون ميزنه که کابل اتصال رو چک کنيد..مشکل کجاست؟

        • سردبیر

          سلام و عرض ادب
          لطفاً مدل تلویزیون خود را ذکر کنید؛ اگر پیام هم انگلیسی هستش لطفاً متن رو به طور کامل ضمیمه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *