فناوری Ambilight

فناوری Ambilight در تلویزیون های فیلیپس چیست و چه کاربردی دارد؟

فناوری Ambilight

شرکت هلندی فیلپس اخیرا به طور جدی وارد بازار تلویزیون شده است و یک تکنولوژی جدید را در تلویزیون‌هایش به‌کار برده است که امبیلایت نام دارد و به طور انحصاری در احتیار فیلیپس قرار دارد. احتمالا شما هم اسم فناوری Ambilight را شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید این تکنولوژی چیست و چطور کار می‌کند. ما در این مطلب از سلام‌ بابا فناوری Ambilight و کارکرد آن را برای شما شرح می‌دهیم و در آخر هم لیستی از بهترین تلویزیون‌های فیلیپس با فناوری Ambilight را قرار خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

Ambilight چیست؟

فناوری Ambilight در اصل کوتاه شده ambient lighting به معنی “نور محیط” است که یک سیستم روشنایی برای تلویزیون‌های توسعه یافته فیلیپس است. امبیلایت نوری است که به وسیله افکت‌های رنگی که در پشت تلویزیون قرار داده شده است بر روی دیوار می‌افتد و بر اساس محتوای ویدئویی (فیلم و تصویر پخش شده در تلویزیون) که تماشا می‌کنید، نمایش داده می‌شود و با محتوا هماهنگ است. بر اساس گفته فیلیپس این حالت تجربه جدیدی از تماشای یک ویدئو را به ارمغان می‌آورد. فیلیپس ادعا می‌کند که با فناوری Ambilight، تجربه مشاهده تصاویر بسیار بهتر و جذاب تر می‌شود. در ویدیو زیر می توانید جذابیت این فناوری را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید.

 

فناوری Ambilight یک سیستم روشنایی است که به طور فعال، هم روشنایی و هم رنگ را بر اساس محتوای تصویر تنظیم می‌کند. در واقع امبیلات یک سری لامپ‌های led است که در قاب پشت تلویزیون قرار گرفتند که باعث می‌شود بیننده جزئیات تصویر بیشتر، کنتراست و رنگ بیشتری را مشاهده کند بدون این که این نور به داخل نمایشگر بازتاب داده شود. این فناوری با طرح ریزی نور در پشت تلویزیون، دارای محدوده بسیار وسیعی از رنگ‌ها، سایه روشن و شدت نور است که بر اساس تصویر پخش شده رنگ‌ها و میزان شدت، آن‎‌ها را مشخص می‌کند.

نحوه عملکرد فناوری Ambilight

فناوری Ambilight چه زمانی بهترین کارکرد را دارد؟

فناوری Ambilight، زمانی که تلویزیون به دیوار متصل باشد و اطراف ان نیز تاریک باشد بیشتر خودش را نشان می‌دهد. البته این لامپ‌ها نمی‌توانند کل فضای یک دیوار را روشن کنند اما قادرند برای ایجاد یک تجربه فراگیرتر در حین تماشای فیلم، تصویر تلویزیون را به میزان زیادی گسترش دهند. بنابراین این تکنولوژی علاوه بر زیبایی فوق‌ العاده، احساس تصویری بزرگ‌‌تر از قاب تلویزیون را به بیننده القا می‌کند و باعث می‌شود تا لذت دیدن تصاویر چندین برابر شود.

به گفته فیلیپس، فناوری Ambilight شیوه‌ دید شما به تلویزیون را برای همیشه تغییر می‌دهد. هیجان، رنگ و تازگی تصاویر به ماورای صفحه نمایش رفته و تجربه‌ بی نظیری از نگاه به تلویزیون را برایتان ایجاد می‌کند.

فناوری Ambilight

برخی از تلویزیون‌های فیلیپس از فناوری Ambilight در دو طرف تلویزیون برخوردارند، بعضی از سه طرف و بعضی هم از چهار طرف دارای این ویژگی هستند که با نصب بر روی دیوار بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

فناوری Ambilux

همانطور که توضیح دادیم فناوری Ambilight از ردیف‌های لامپ LED نصب شده در قسمت پشت تلویزیون برای ایجاد هاله رنگی از نور بر روی دیوار پشت تلویزیون استفاده می‌کند. رنگ‌ها دقیقاً با محتوای روی صفحه مطابقت دارند تا تصویری بزرگتر از صفحه نمایش تلویزیون ایجاد شود و یک تجربه مشاهده لذت بخش‌تر ایجاد کند.

تفاوت فناوری Ambilight با AmbiLux

اما AmbiLux توانایی این را دارد که کارهای جالب توجه‌تری انجام دهد و این تکنولوژی را به سطح کاملاً جدیدی سوق می‌دهد. AmbiLux با استفاده از 9 پروژکتور کوچک که هر کدام دقیقاً در پشت تلویزیون قرار دارند، می‌تواند به محیط اطراف مجموعه‌ای از تصاویر اضافه کند. به این معنی که پروژکتورها به جای اینکه فقط رنگ را روی دیوار بتاباند، این امکان را فراهم می‌کند تا تصاویر روی تلویزیون را تقریباً تکرار و بازسازی کند. و فیلیپس گفته است که این تصاویر کاملا با کیفیت روی دیوار تکرار می‌شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.8]

حتما ببینید

بهترین تلویزیون گیمینگ

بهترین تلویزیون گیمینگ و مناسب بازی

بهترین تلویزیون گیمینگ یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول‌های بازی از اهمیت زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *