کیفیت تصویر تلویزیون

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون

چگونه کیفیت تلویزیون را بالا ببریم؟

مساله‌ای که همه هنگام خرید تلویزیون به آن توجه میکنند و بسیار اهمیت دارد، کیفیت تصویر تلویزیون است که در تلویزیون هوشمند باید تنظیمات تصویر به خوبی انجام شود تا بهترین کیفیت تصویر را داشته باشیم. همه تلویزیون‌ها یک سری تنظیمات پیش فرض دارند که حتما باید به درستی تنظیم شده باشد و یک سری تنظیمات دیگر هم هست که باید با توجه به شرایط و چیزی که می‌خواهید تنظیم کنید تا بهترین کیفیت تصویر را برای هر برنامه‌ای دریافت کنید.

در این پست که از سایت خارجی which ترجمه کردم، سعی کردم که به طور مختصر تنظیمات اولیه را برای دریافت بهترین کیفیت و کنتراست تصویر تلویزیون برای شما توضیح دهم که امیدوارم مورد استفاده شما قرار بگیرد.

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ

کیفیت تصویر تلویزیون

در تلویزیون سامسونگ منوی تنظیمات تصویر حالت Standard استاندارد را انتخاب کنید و این گزینه خوبی برای تنظیم روشنایی می‌باشد. Dynamic contrast کنتراست دینامیک را خاموش کنید (این روشی برای کاهش جرئیات در بخش های تاریک تر تصویر است). سپس حرکات اضافه را کاهش دهید (جبران حرکت) و بهتر است که از custem setting تنظیمات سفارشی استفاده کنید و سپس judder لرزش را به 5 و میزان Blur تاری رو به 8 کاهش بدهید و در نهایت colour space فضای رنگی را روی حالت بومی تنظیم کنید و سپس flesh tone را روی zero صفر تنظیم کنید.

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون ال جی

کیفیت تصویر تلویزیون

در تلویزیون ال جی ابتدا حالت Sandard را در تنظیمات تصویر انتخاب کنید و dynamic contrast را خاموش کنید و سپس Trumotion (یعنی جبران حرکت) را از طریق custom mode حالت سفارشی کاهش بدهید و سپس De judder رو به 5 و De blur را به 8 تغییر دهید. تلویزیون‌های ال جی به داشتن رنگ‌های کم با اهمیت بیشتر (قوی‌تر) گرایش دارند. بنابراین Dynamic colour رنگ دینامیک رو به مقدار متوسط یا کم برای جبران قرار دهید(شما می‌توانید colour gamut را در حد wide گسترده نگه دارید).

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون پاناسونیک

کیفیت تصویر تلویزیون در تلویزیون پاناسونیک ابتدا در تنظیمات حالت normal را انتخاب کنید. برای مدل‌های اصلی و بالا پایان تنظیمات متفاوتی وجود دارد اما این به صراحت، روشنایی هر دو را تنظیم میکند. Dynamic contrast کنتراست دینامیک و adaptive backlight نورپردازی متناسب را خاموش کنید زیرا این مورد می‌تواند سطح روشنایی را به طور ناگهانی تغییر دهد و سپس این گزینه intelligent frame creation motion compensation tool (ابزار اندازه‌گیری حرکت هوشمند ساخت قاب) را به میزان متوسط یا پایین تغییر دهید. رنگ‌های موجود در پاناسونیک ممکنه اغلب به صورت بیش از حد زرد به نظر برسد، پس به بخش تنظیمات رنگ پیشرفته (درجه حرارت یا رنگ) بروید و میزان رنگ قرمز را کمی افزایش دهید (فقط یک تغییر کم که باعث می‌شود رنگ‌ها بهتر به نظر برسد).

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون سونی

کیفیت تصویر تلویزیون

تلویزیون سونی دارای منوهای متفاوت و تنظیمات برای تلویزیون‌های با کیفیت پایه و بالا پایان است اما برای تنظیم روشنایی، با دقت حالت standard استاندارد را انتخاب کنید. dynamic contrast کنتراست دینامیک و adaptive backlight نورپردازی متناسب را خاموش کنید. گزینه motionflow را روی on قرار دهید زیرا حالت مناسبی برای حرکت روی صفحه نمایش است. رنگ‌های موجود در تلویزیون سونی می‌تواند پر جنب و جوش و ظریف به نظر برسد پس live colour رنگ زنده را روی low قرار دهید. درست مثل پاناسونیک، هر چیزی می‌تواند در لحظه اول کمی زرد رنگ به نظر برسد. بنابراین برای جبران ته رنگ قرمز در منوی تنظیمات پیشرفته رنگ، می‌تواند جبران شود.

دریافت بهترین کیفیت تصویر تلویزیون

آیا مدل تلویزیون شما سامسونگ، ال جی، سونی یا پاناسونیک نیست؟!! پس راهنمایی‌های کلی برای بهبود تصویر تلویزیون را نگاه کنید. به تنظیمات پیش فرض هم در مواردی که شما نیاز به برگشتن به حالت قبل دارید، توجه داشته باشید و این فقط مناسب مواقعی است که نیاز دارید به حالت قبل برگردید پس برای بهبود تصویر تلویزیون خود روش‌های زیر را دنبال کنید.

  • سیاه و سفید کردن تصویر: هر حالتی را که باعث بهبود تصویر می‌شود خاموش کنید و تنظیمات تصویر را تا زمانی که یک تصویر سیاه و سفید دریافت می‌کنید کاهش دهید.
  • تنظیمات روشنایی: در صحنه‌ای از فیلم که بسیار تاریک است ( مثل The matrix و The darke night) تصویر را pause کنید، سپس میزان روشنایی را تا زمانی که شما بتوانید جزئیات را در تاریک‌ترین مناطق ببینید تغییر دهید.
  • تنظیم کنتراست‌: حالا یک صفحه روشن پیدا کنید و تنظیمات کنتراست را تا زمانی که تصویر به اندازه کافی روشن شود که به راحتی و بدون هیچ ایرادی بتوانید همه چیز را واضح ببینید، تغییر دهید.
  • پیدا کردن حالت سازگار: تغییر روشنایی و کنتراست را در یک صحنه تاریک و روشن تا جایی که هر دو حس راحت و واضحی برای چشم داشته باشد البته با وجود جزئیات و سایه ها، ادامه دهید.
  • تنظیم نور پس زمینه: برای تنظیم نور پس زمینه یک صحنه‌ای را بیاورید که بدون مقدمه شروع می‌شود مثل یک میدان جنگ.
  • دریافت تن رنگ‌های درست: تصویر را روی چهره یک بازیگر از فاصله نزدیک در یک صحنه ایده‌ال با نور طبیعی زیاد، پاوس کنید. تنظیمات رنگ را به عقب برگردانید تا زمانی که تن رنگ‌های پوست، عادی به نظر برسد.
  • امتحان تن رنگ‌های پیش فرض تلویزیون‌: برخی از تلویزیون‌های با تن رنگ‌هایی مثل خنک، گرم یا خنثی تنظیم شده‌اند. موردی را که به بهترین نحو برای تلویزیون خاص شما کار می‌کند پیدا کنید. امکان داره شما یک مورد خنثی یا معمولی را پیدا کنید که بهترین گزینه برای تلویزیون شما باشد.
  • دوباره فعال کردن گزینه تغییر پیشرفت‌های تصویر: حالت‌های تصویر یا ویژگی‌های تقویت شده تلویزیون شما که در ابتدا خاموش شدند را حالا می‌توانید به عقب برگردانید. برخی تنظیمات، تحریف‌ها را کاهش میدهد و برخی دیگر حرکات را هموار می‌کند‌. نکته کلیدی این است که آن‌ها را به تدریج امتحان کنید و دیگر در مورد خاموش کردن آن‌ها زمانی که نتایج عجیب و غریب را روی صفحه مشاهده کردید، نگران نباشید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]

حتما ببینید

فناوری NEO QLED

فناوری NEO QLED چیست و چه تفاوتی با QLED و OLED دارد؟

هنگام خرید تلویزیون، امکان دارد با کلمات اختصاری و تخصصی تلویزیون در برندهای مختلف برخورد …

15 نظر

  1. سید علی موسوی

    سلام خسته نباشید من تلویزیون cu8000سامسونگ رو دارم بعد این تنظیماتی که گفتید رو من نتونستم تو تلویزیون پیدا کنم

  2. ali

    سلام
    سونی مدل w660f دارم
    چگونه رزولوشن را میتوان از 1080p به 1080i تغییر داد متشکرم راهنمایی بفرمایید

    • fariba

      برای تغییر رزولوشن به قسمت تنظیمات بروید و سپس نمایش و صدا و سپس تنظیمات پیشرفته تصویر را انتخاب کنید.

  3. جوانبخشی

    سلام
    در منوی تلویزیون سامسونگ q60a در قسمت تنظیمات تصویر.
    حالت فیلم غیر فعال هست.
    آیا امکان فعال شدنش هست؟

    • ارمان نویدی

      سلام و عرض ادب و احترام
      لطفا تلویزیون رو ریست نمایید
      موفق باشید

  4. علی

    عالی بود خیلی مطالب جالبی داشتی هرروز سایت شما رو بررسی میکنم

  5. محمد

    سلام تلویزیون ru7105 سامسونگ چگونه ضیط فیلم انجام بدم؟

    • محمدعلی

      سلام و درود
      تلویزیون سامسونگ RU7105 فاقد قابلیت ضبط می باشد دوست عزیز

      • Farzad

        داش تلوزیون 43 ال جی رو چجور ماهواره ش رو ب کار بندازم چه وسایلی میخواد اصن چجوریه?سردر نمیارم کمکم کن

        • سردبیر

          با نصاب مشورت کن سلطان:)

      • سید علی موسوی

        سلام خسته نباشید ببخشید این تنظیماتی که برای سامسونگ گفتید من توی تلویزیون cu8000سامسونگ پیدا نکردم امکان داره تماس بگیرم راهنمایی کنید

        • fariba

          سلام دوست گرامی
          به طور کلی تلویزیون‌ها در حالت پیش فرض تنظیمات کیفیت تصویر را در بهترین حالت قرار می‌دهند مگر اینکه شما برای یک نوع دید یا بینایی خاص بخواهید تنظیمات تصویر را تغییر دهید.
          بنابراین در صورت نیاز تنظیمات تصویر یا کل تلویزیون را ریسیت کنید

  6. rick grimes

    کیفیت را فقط توی تلویزیون های سونی دیدم و بس

  7. Erfan

    سلام بنده تلوزیونم الجی هستش مدل یو ام هفتاد و سه چهل. فورکی چهل و نه اینچ اما اکثر چیزایی که گفتید و ندیدم. ممکنه تنظیماتی برای حالت درخشان به بنده بدید؟ منو تلوزیون انگلیسی هستش.

    • سانیا زارعی

      سلام وقت بخیر . تلویزیون های ال جی کلا منو فارسی ندارند . تنظیمات این تلویزیون از پیش انجام شده و مشکلی ندارد .
      دسترسی به بیشتر تنظمات در منو مخفی است که در بیشتر موارد با کنترل مادر باز می شود . البته این منو برای تعمیرکارها است.
      تلویزیون شما مشکلش چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *