بهترین سینما خانگی

بهترین سینما خانگی

سینما خانگی مجموعه‌ای از وسایل و سیستم‌های پخش کننده صدا و تصویر است تا بتوانید با استفاده از آن‌ها تجربه‌ای همانند یک سینمای واقعی را در منزل‌تان داشته باشید. امروزه این سیستم‌ها مجهز به سیستم صدای استریو و چند کاناله بوده و معمولاً همراه با تلویزیون‌های بزرگ استفاده می‌شوند تا حس واقعی‌تری را به هنگام تماشای تلویزیون به شما بدهند. ما در این مطلب از سلام بابا لیستی از بهترین سینما خانگی های موجود در بازار را با حدود قیمت خدمت‌تان معرفی می‌کنیم تا انتخابی راحت و سریع داشته باشید.

امروزه اکثر مردم از سیستم سینما خانگی استفاده می‌کنند و تقریباً در تمام خانه‌ها یک دستگاه سینما خانگی وجود دارد. با وجود تلویزیون‌های بزرگ‌تر، مردم به غیر از کیفیت تصاویر عالی به دنبال کیفیت صدای خوب هستند که تلویزیون‌ها قدرت پوشش‌دهی آن را ندارند. به همین دلیل مصرف کنندگان به استفاده از سینمای خانگی روی آوردند تا بتوانند از تماشای برنامه‌های مورد علاقه خودشان لذت ببرند. سینماهای خانگی معمولا به صورت 1٫2، 1٫5 و 1٫7 کانال عرضه می شوند؛ که تفاوت این‌ها در تعداد اسپیکرهای آن‌ها است اما در همه آن‌ها، یک ساب ووفر به طور ثابت وجود دارد.

توجه داشته باشید که اگز برند سیستم سینما خانگی که می‌خرید با تلویزیون‌تان یکی باشد، بدون شک کیفیت خیلی بهتری را دریافت خواهید کرد. اگر قصد خرید سینما خانگی دارید پس مدل‌های پایین را حتما بررسی کنید. 

چگونگی خرید یک سیستم سینمای خانگی خوب

یکی از اجزای مهم سینما خانگی دستگاه پخش کننده است که در اصطلاح به آن DVD-playe  می‌گویند و وظیفه پخش کردن فایل‌های صوتی، تصویری و ارسال آن‌ها به تلویزیون و اسپیکرها را بر عهده دارد پس هر چقدر این دستگاه قوی‌تر باشد و فرمت‌های بیشتری را پشتیبانی کند بهتر است. یکی دیگر از این اجزا آمپلی فایر است که وظیفه دارد تا سیگنال‌های صدا را تقویت کرده و آن‌ها را برای هر کانال بطور جداگانه آماده و ارسال کند پس آن هم باید قوی باشد. برای اطلاع از قیمت روز سینما خانگی‌های موجود در بازار و خرید آن‌ها به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

چه ویژگی هایی باعث می شود که یک سیستم سینما خانگی خوب باشد ؟

  • کیفیت صدای عالی: بهترین سیستم‌های سینما خانگی، صدایی با کیفیت بالا، گفت و گوی روشن و جلوه‌های صوتی فراگیر واقعی را ارائه می‌دهند. سینما خانگی که یک کیفیت صدای فراگیر عالی را به شما ارائه می‌دهد، کمک می‌کند که شما یک احساس کامل از غوطه‌وری در فیلم را داشته باشید.
  • راه اندازی و تنظیم آسان: دفترچه راهنمای واضح و تنظیم حالت‌های خودکار مثل تنظیم سطح بلندگوها و زمان تأخیر با توجه به اتاق نشیمن شما را باید داشته باشد و اگر مقدار کابل کشی موضوع مهمی است به سیستم‌هایی با بلندگوهای بی سیم توجه کنید یعنی بلندگوهای بی سیم برای سیستم تهیه کنید.
  • استفاده آسان: پس از نصب، سیستم سینما خانگی شما به یک باد ملایم برای به کار انداختن نیاز دارد پس باید یک سیستم سینما خانگی با ویژگی‌های آسان برای کنترل و کنترل از راه دور خریداری کنید.

 چه نوعی را باید خریداری کنیم؟

انواع سینما خانگیهمه در یک سیستم به طور جامع: یعنی سیستمی که همه چیز را در خود داشته باشد. این ساده‌ترین راه برای گرفتن یک سیستم سینما خانگی است چون هرچیزی را که شما برای شروع نیاز داشته باشید، مانند آمپلی فایر، بلندگو، کابل و دستورالعمل در مورد راه‌اندازی آن را شامل می‌شود. همچنین ممکن است یک DVD یا پخش بلو ری را نیز به همراه داشته باشد.

بسته‌ها یا مجموعه‌های سینما خانگی به عنوان سیستم‌های 2.1، 3.1، 5.1 و 7.1 در دسترس هستند. این اعداد نشان دهنده تعداد بلندگوها و ساب ووفرهایی است که هر سیستم دارد. برای مثال یک سیستم 5.1 شامل 5 بلندگو و یک ساب ووفر است. ساب ووفرها برای ایجاد صدای بم با فرکانس بالا است. در واقع یکی از بخش‌های مهم صدا که به دلایلی اسپیکرها قادر به تولید آن نیستند را به ساب ووفرها سپردند.

  • خرید سیستم سینما خانگی به صورت جداگانه: شما می‌توانید اجزای یک سیستم سینما خانگی را به طور جداگانه خریداری کنید که شامل: آمپلی فایر، بلندگوها، یک ساب ووفر و یک دی وی دی یا دستگاه پخش بلو ری است. این روش ممکن است باب میل کسانی باشد که علاقه زیادی به سیستم سینما خانگی داشته و مایل به تنظیم و به روز کردن اجزای مختلف سیستمشان در طول زمان هستند و این ساده‌ترین راه برای ارتقاء اجزای مختلف سیستم در طول زمان است، هرچند که این مدل خرید جداگانه هزینه بیشتری را در بر دارد.
  • ساندبارها یا میله‌های صدا: ساندبارها که چندین بلندگو در آن‌ها قرار داده شده یک جعبه میله مانند طویل است که در زیر یا در کنار تلویزیون نصب می‌شود. در این سیستم صدا به هر بلندگو انتقال داده شده و به صورت الکترونیکی و به منظور تمدید صدای فراگیر مجازی با وجود عدم بلندگوهای عقب پردازش شده است. آزمایش بر روی میله‌های صدا نشان داده که اثر صدایی فراگیر، دقیق مثل یک سینما خانگی را نمی‌توانند تولید کنند ولی با این حال اگر فضای شما محدود است خرید یک ساند بار انتخاب خوبی می‌باشد.

ما سیستم‌های سینما خانگی و ساندبارها را مقایسه کردیم سپس شما می‌توانید با توجه به اطلاعاتی که ما به شما دادیم یک سیستم بلندگوی خوب را از بد تشخیص بدهید و می‌توانید با کمک آن و با توجه به مقدار فضا و بودجه و شرایطتان یک سیستم صدای فراگیر را انتخاب کنید.

چه چیزهای دیگری را هم باید در نظر بگیریم؟

  • سیستم 2.1 و 3.1: اساس یک سینما خانگی مجموعه 2.1 شامل دو بلندگو که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ تلویزیون نصب شده و یک ساب ووفر در جایی دیگر از اتاق برای اضافه کردن دلربایی بیشتر باس قرار داده می‌شود. در یک سیستم 3.1 یک بلندگوی جلو اضافی قرار داده شده که به افزایش صدای گفت گوها کمک می کند. در هر حال نمی‌توان گفت که با این سیستم‌ها می‌توانیم یک صدای واقعی را داشته باشیم اما با این سیسم‌ها بدون شک می‌توانیم یک بهبود قابل توجهی را در مقایسه با بلندگوهای تلویزیون دریافت کنیم.
  • سیستم 5.1 و 7.1: این مدل یک سیستم کامل از صدای فراگیر با سه بلندگوی جلو، دو بلندگوی عقب، یک ساب ووفر  و معمولاً یک دی وی دی یا پخش بلو ری است. در یک سیستم 7.1 دو بلندگوی دیگر نسبت به یک مدل 5.1 اضافه شده است و این مدل چالش بیشتری برای اتصال بلندگوها دارد و آن مناسب کسانی است که واقعاً علاقه زیادی به سینما خانگی داشته و فضا و بودجه کافی برای خرید آن را دارند.

آیا آن‌ها می‌توانند بدون سیم باشند؟ بله این سیستم‌ها می‌توانند بدون سیم باشند. شما با بستن یک سیستم به بلندگوهای عقب مدل بی‌سیم می‌توانید از شر پیجاندن کابل بلندگوها خلاص شوید. در این مدل‌ها از یک فرستنده رادیویی استفاده شده که به این صورت بلندگوهای عقب می‌توانند صدا را از تقویت‌کننده‌ها دریافت کنند هر چند که آن‌ها باز هم به اتصال به یک منبع برق نیاز دارند.

چطور می‌توانیم یک صدای بهتر را در هنگام تماشای فیلم داشته باشیم؟ پخش بلو ری نه تنها به شما اجازه تماشای فیلم با کیفیت بالا و خیره کننده از طریق یک تلویزیون HD را می‌دهد بلکه آن‌ها همچنین می‌توانند یک کیفیت بالای صدای فراگیر دیجیتال را ارائه دهند، هنگامی که به یک سیستم سینما خانگی متصل شوند. اگر شما در حال حاضر یک پخش بلو ری ندارید یک سیستم سینما خانگی را بخرید که پخش بلو ری هم داشته باشد. شما همچنین می‌توانید کنسول بازی را برای تجربه بازی عالی به آن متصل کنید، کنسول‌هایی مثل x box one مایکروسافت و play station  سونی، صدای فراگیر دالبی دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند و بسیاری دیگر از بازی‌ها صدای فراگیر کامل آهنگ به همراه عمل بر روی صفحه نمایش را دارند. اگر تلویزیون شما از قابلیت سه بعدی برخوردار است لازم است دنبال پخش کننده‌ای باشید که توانایی پخش فیلم‌های 3D را داشته باشد. همچنین بهتر است که دستگاه شما از پورت‌های مختلف از جمله HDMI و ترجیحاً USB نسخه‌های پرسرعت برخوردار باشد زیرا با استفاده از این پورت‌ها شما قادر خواهید بود تا وسایل بیشتری را به سینما خانگی خود وصل کنید. در زیر به معرفی 6 مدل از بهترین سینما خانگی‌های ال جی می‌پردازیم.

LHD756

سینما خانگی LHD756

سینما خانگی ال جی LHD687

ویژگی های کلیدی

سال تولید 2019
قدرت صدا 1200 وات
تعداد بلندگو 16
شرکت سازنده ال جی
کشور سازنده کره

سینمای خانگی ال جی LHD756 یکی از سینما خانگی های 2019 ال جی است. این سینمای خانگی ممکنه است در بازار با مدل 756 هم شناخته شود اما مدل درست و دقیق آن LHD756 می باشد. این سینما خانگی از قدرت خروجی صدای 1200 وات برخوردار است و 5.1 کاناله است که باعث می شود یک سینمای واقعی را در خانه خود تجربه کنید. سینما خانگی 1200 وات ال جی LHD756 شامل 2 بلندگوی 196 واتی در قسمت جلو برای تولید صدای چپ و راست و 2 بلندگوی 196 واتی در قسمت پشت برای تولید صدای فراگیر و همچنین 1 بلندگوی 196 واتی دیگر برای تولید صدای وسط می باشد. بلندگوهای جلوی این سینمای خانگی مدل S76T1-S و بلندگوی پشت فراگیر مدل S76T1-S و بلندگوی وسط مدل S76T1-C هستند. ساب ووفر این سینمای خانگی نیز مدل S76T1-W است.

 این محصول از کیفیت تصویر 1080p پشتیبانی می کند و آنها را با سرعت 60 فریم بر ثانیه پخش می کند. این سینمای خانگی به تکنولوژی 1080p Upscaling نیز مجهز است و در صورتی که محتوای شما کیفیت تصویر پایین تری داشته باشد نیز رزولوشن آن را افزایش داده و نویز آن را تا حد زیادی حذف می کند و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 1080p پخش می کند. سینما خانگی ال جی LHD756 دارای یک پورت خروجی HDMI نیز می باشد و شما می توانید آن را به تلویزیون نیز متصل کنید و فیلم های خود را مشاهده نمایید.

LHD687

سینما خانگی LHD687

سینما خانگی ال جی LHD687

ویژگی های کلیدی

سال تولید 2020
قدرت صدا 1250 وات
تعداد کانال صدا 4.2
شرکت سازنده ال جی
کشور سازنده کره

سینمای خانگی ال جی LHD756 یکی از سینما خانگی های شرکت ال جی در سال 2020 است. این سینمای خانگی ممکنه است در بازار با مدل 687 هم شناخته شود اما مدل درست و دقیق آن LHD687 می باشد. این سینما خانگی از قدرت خروجی صدای 1250 وات برخوردار است و 4.2 کاناله است که باعث می شود یک سینمای واقعی را در خانه خود تجربه کنید. از دیگر ویژگی هایی که سینما خانگی سونی به آن مجهز می باشد قابلیت بلوتوث، فناوری SIMPLINK، حالت خواب، امکان پشتیبانی از فرمت های مختلف صوتی و تصویری و همچنین حالت فیلم و حالت موسیقی اشاره داشت.

بلندگو ها برای نصب آسان و حداکثر استفاده از فضا طراحی شده اند. راه اندازی با دستورالعمل های بدون استرس و بدون سیم های پیچیده ساده است. حس بالاتری از وضوح صدا را تجربه کنید. به راحتی از طریق بلوتوث وصل شوید و به پخش موسیقی بپردازید. با پخش موسیقی خود از دستگاه های مختلف مانند تلفن هوشمند، تبلت لذت ببرید.

LHD667

سینما خانگی LHD667

سینما خانگی LHD667

ویژگی های کلیدی

قدرت صدا 600 وات
تعداد کانال 2.2
شرکت سازنده ال جی
کشور سازنده کره

سینمای خانگی ال جی LHD667 یکی از سینما خانگی های شرکت ال جی است. این سینمای خانگی ممکنه است در بازار با مدل 667 هم شناخته شود اما مدل درست و دقیق آن LHD667 می باشد. این سینما خانگی از قدرت خروجی صدای 600 وات برخوردار است و 2.2 کاناله است که باعث می شود یک سینمای واقعی را در خانه خود تجربه کنید. این سینمای خانگی ال جی از 3 قسمت مجزا تشکیل شده؛ دو عدد اسپیکر ایستاده و یک پخش کننده دی وی دی. اسپیکرهای ایستاده با طراحی خاصی تولید شده اند؛ یونت اسپیکرها کمی برجسته طراحی شده اند که ظاهری زیبا و جذاب دارند. بدنه یک دست مشکی است که به هر چه مدرن تر بودن و شیک تر بودن سینمای خانگی کمک کرده است. دارای امکانات نرم افزاری بلوتوث است. همچنین دارای ریموت کنترل نیز می باشد.

LHD657

سینما خانگی ال جی LHD657

سینما خانگی ال جی LHD657

ویژگی های کلیدی
قدرت صدا 1000 وات
تعداد کانال صدا 5.1
شرکت سازنده ال جی
کشور سازنده کره 

سینما خانگی ال جی 657 یکی از محصولات شرکت ال‌جی می‌باشد که محصولی زیبا و خوش طرح می باشد که از توان بالای 1000 وات بهره می‌برد.طراحی بسیار شیک این مدل سینما خانگی با قرار گیری آن در کنار تلویزیون دکور فضای موجود را از آنچه که هست جذاب تر می کند. چهار عدد بلندگوی ایستاده همراه با دو بلندگوی کوچک، یک دستگاه پخش DVD و همچنین ساب ووفر همگی اجزای سینما خانگی ال جی را تشکیل داده اند، که به کمک هر کدام از بلندگوهای آن می توانید از صدایی واضح و دقیق برخوردار شوید. همچنین سینما خانگی ال جی تماشای برنامه ها را به کمک قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر در حد full hd نشان می دهد. جلوه های رنگی متنوعی برای سینما خانگی ال جی در نظر گرفته شده اند که به صورت دلخواه می توانید هر کدام را انتخاب کنید. به علاوه سینما خانگی ال جی قابلیت پخش فرمت های DVD و CD را داراست. 

بلندگوهای سینما خانگی ال جی 5.1 کاناله هستند که صدایی فراگیر همراه با جزیئات را از خود ارائه می دهند. در این میان طراحی ساب ووفر تاثیر بالایی در انتقال صدا با توان بالایی دارد چرا که ساب ووفر به افزایش قدرت صوتی این دستگاه سینما خانگی کمک بالایی می کند. در کل باید گفت صدا توسط سینما خانگی ال جی آنطور که باید شنیده می‌شود و شما نیز با خیالی راحت می توانید موسیقی های مورد علاقه تان را با دقت بالا و کیفیت مناسبی بشنوید.بلندگوهای سینما خانگی ال جیLHD657 مجهز به نورهای خیره کننده ای می باشند که در هنگام روشن شدن آنها به صورت خودکار با موسیقی و فیلم همگام سازی می شوند. همچنین چهار الگو که از پیش برای سینما خانگی ال جی تعریف شده اند می توانید استفاده کنید.

LHD457

سینما خانگی ال جی LHD457

سینما خانگی ال جی LHD457

ویژگی های کلیدی
قدرت صدا 330 وات
تعداد کانال صدا 5.1
شرکت سازنده ال جی
کشور سازنده کره 

سینما خانگی ال جی457 یکی از محصولات شرکت ال‌جی می‌باشد. این محصول از هفت قسمت که شامل 4 بلندگوی ایستاده و 1 دستگاه پخش کننده ( DVD player) و یک ساب ووفر مکعبی شکل و یک بلندگوی کوچک‌ می باشد، تشکیل شده است. از صدای خروجی 330 وات برخوردار می‌باشد و همچنین از قابلیت کارائوکه پشتیانی می‌کند، توسط این ویژگی‌ شما می توانید حس قشنگ خوانندگی را تجربه کنید و همچنین برای خود سرگرمی‌ به وجود بیاورید.

وجود DVD پلیر در این مدل از دیسک های نوری پشتیبانی کرده و در نتیجه شما را از خرید جداگانه‌ی آن معاف می ساز‌د. ساب ووفر نیز با وجود توییتر هایی که درون آن جاسازی شده صدا را با زیر و بم مخصوص را تحویلتان می دهد.از آنجایی که این سیستم صوتی بی سیم میباشد، باعث میشود از شلختگی و به هم ریختگی جلوگیری کند و مکانی که در آن قرار گرفته مرتب و ساده جلوه کند.

LHD675

سینما خانگی ال جی LHD675

سینما خانگی ال جی LHD675

ویژگی های کلیدی
قدرت صدا 1000 وات
تعداد کانال صدا 4.2
شرکت سازنده ال جی
کشور سازنده کره 

سینما خانگی ال جی 675 از تولیدات با شکوه و خوش ساخت کمپانی خوش آوازه‌ی ال‌جی می‌باشد. سینمای خانگی ال جی LHD675 دارای یک پخش کننده DVD و دو بلندگوی ایستاده است که با سیم به هم متصل می شوند. سینمای خانگی الجی LHD675 دارای 4 بلندگو و دو ساب ووفر قدرتمند است که در مجموع از توان خروجی 1000 وات برخوردار هستند. ساب‌ووفر دوگانه‌ای که در Sound Tower ال‌جی گنجانده شده است، قدرت بیشتری به صداهای باس می‌دهد و صداها روح‌نوازتر می‌شود. بلندگوهای 4.2 نیز صدای فراگیر بسیار باکیفیت دارند و هنگام تماشای فیلم، تجربه‌ای بی‌نظیر برای کاربر رقم می‌زنند. 

سادگی ظاهری بلندگوها را در کارکرد آنها نیز می‌توان دید. به این مفهوم که خیلی آسان نصب و استفاده می‌شوند و می‌توانید از کیفیت عالی صدای آن‌ها بهره بگیرید. طراحی جمع و جور، سبب نصب و راه اندازی آسان،  در کنار برخورداری از حداکثر فضای موجود می شود. این دستگاه قابلیت پخش فیلم‌های بلوری را با کیفیت Full HD را دارد. سیستم‌های پخش بلو-ری ال‌جی قابلیت پخش DVD را نیز دارند. علاوه بر این، از طریق کابل HDMI می‌توانید تصاویر DVD را با کیفیت و رزولوشن 1080p پخش و تماشا کنید.با پورت USB داخلی می‌توانید به طور مستقیم، ویدئو و فایل‌های صوتی را مستقیم از USB روی دستگاه ارسال و پخش کنید.

 اگر در این باره نظر یا سوالی دارید می‌توانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4]

حتما ببینید

قابلیت کارائوکه

قابلیت کارائوکه در سیستم صوتی چیست و چه کاربردی دارد؟

قابلیت کارائوکه در سال‌های اخیر دستگاه دیجیتالی به نام karaoke یا خوانندگی مجازی عرضه شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *